Nog minder dan een maand! - Reisverslag uit Amsterdam, Nederland van Siebe Munten - WaarBenJij.nu Nog minder dan een maand! - Reisverslag uit Amsterdam, Nederland van Siebe Munten - WaarBenJij.nu

Nog minder dan een maand!

Door: Siebe

Blijf op de hoogte en volg Siebe

26 Augustus 2010 | Nederland, Amsterdam

Er is weer van alles gebeurd de afgelopen 2 weken. Ik had geen tijd om eerder wat te schrijven. Ook omdat Gertie en Mam hier waren. En iedereen bedankt voor alle reacties het motiveert me heel erg in de laatste weken! Ga zo door!

Donderdag 12 Augustus:
In de morgen startte ik met 2 bezoekjes. Vandaag kwam een vrouw van Falcon Travel. Falcon Travel is een organisatie waar ik voor werk en ze kwam naar de hotels op het eiland kijken. Om 2 uur hadden we afgesproken bij het Moores Hotel en daarna gingen we eerst even lunchen tot half 4. Daarna moest ik met haar naar de hotels in de stad gaan. Het was wel leuk om nu de kamers van de hotels te zien ook normaal zie je alleen de lounge en de receptie. We zijn naar 4 hotels geweest. Rond 6 uur was ik klaar en ben ik naar huis gegaan. Maar ik had al de hele dag tandpijn. Ik voelde een gaatje en moest toch maar eens naar de tandarts gaan.

Vrijdag 13 Augustus:
Rond 8 uur dus de tandarts gebeld en ik kon er om half 12 terecht. Eerst even naar kantoor gegaan alvast de voorbereidingen doen. Toen naar de tandarts gegaan. Bleek dat er een oude vulling was uitgegaan. Het was best een groot gat. Na een kwartiertje was het gelukkig weer gevuld met een verdoving. Daarna was het heel vervelend. Ik had honger maar kon niks eten omdat het verdoofd was. Ik had zo’n honger dat ik toch maar een broodje ben proberen te gaan eten. Geen succes dus. Na 5 minuten had ik me al op mijn lippen gebeten. En het bloede heftig. Voordat de verdoving over was het alweer 6 uur verder. Ondertussen had ik nog de voorbereiding voor de volgende week klaar gemaakt. Rond de avond begon de lip toch flink pijn te doen waar ik me gebeten had. Achjaa het is mijn eigen schuld. Had ik maar geen broodje moeten eten. Om 6 uur had ik afgesproken om bij Juliet te eten. Ze had heerlijk voor me gekookt. Alleen had ik wat problemen met eten met mijn lip. Ze was deze week alleen thuis en vroeg of ik die avond blief slapen. Gelukkig hadden ze een logeerkamer waar ik kon slapen. Na het eten hebben we nog 2 films gekeken.

Zaterdag 14 Augustus:
Deze zaterdag was niet een al te drukke zaterdag. Het begon weer met de 2 vluchten van Rotterdam en Hannover. Ze waren beide veel te vroeg. En voor dat de mensen van Hannover eigenlijk binnen moeten komen waren ze allemaal al met de bus richting het hotel. Daarna nog even naar de haven voor een aankomst. En Rond 2 uur had ik weer op het vliegveld een aankomst. Direct daarna kwamen Juliet en Stefany ook eraan. Want Stefany zijn ouders kwamen rond half 3. We stonden net boven en daar kwam het vliegtuig al aan. Stefany was heel blij om haar ouders weer te zien. Daarna ben ik even naar huis gegaan en om 5 uur weer terug naar het vliegveld. De vlucht nog even afgehaald en daarna weer naar huis en had lekker avondje vrij op zaterdag.

Zondag 15 Augustus:
Om 9 uur startte ik weer met de bezoekjes. Normale zaak op zondagmorgen. Vandaag was een zeer vervelende dag. Ik had een vlucht om 1 uur, half 5 en 9 uur. Dus ik om 1 uur naar het vliegveld. Bleek dat de vlucht vertraagd was 2 uur. Ik dus weer naar huis en rond 3 uur weer terug. Toen weer naar huis en om 5 uur weer terug naar het vliegveld. Gelukkig was die vlucht wel op tijd. Toen weer naar huis en weer terug om 9 uur. Gelukkig hoefde ik niet meer terug te rijden. Juliet was nog altijd alleen thuis en ze moest ook tot 9 werken. We spraken 9 uur af bij de scooter parkeerplaats van het vliegveld. En gingen daarna na de Fish and Chips shop voor eten te halen. Thuis met het eten nog een film gekeken en daarna naar bed.

Maandag 16 Augustus:
Ik moest weer om 9 uur beginnen met 2 bezoekjes. Alleen bij het 2e bezoekje kwamen de mensen niet opdagen. Daarna had ik weer de Wolters meeting. Waar alle mensen van Wolters kunnen komen als ze vragen hebben. Maar het was vandaag een hele mooie dag. Dus ik was al bang dat er niemand zou komen. Uiteindelijk kwam er 1 vrouw aan en van haar hoefde ik niet voor haar alleen informatie te geven dus kon ik weer gaan. In de middag had ik nog 2 vluchten die ik af moest halen. En daarna nog de mensen bezoeken tot 6 uur. Die avond gingen we met Stefany zijn ouders uiteten bij een Italiaans restaurant. Het was een gezellig avond.

Dinsdag 17 Augustus:
Eindelijk was ik lekker een keer een morgen vrij. En heb ik dus lekker wat langer kunnen slapen. Ik had pas om 4 uur de eerste vlucht en daarna nog 2 bezoekjes. Ik moest me snel haasten want om half 7 had ik weer een voetbalwedstrijd. Ik was er rond 6 uur en uiteindelijk bleek dat de tegenstander een man tekort had. Ik ga dus in het seizoen niet spelen voor het team en vroegen ze aan mij of ik voor deze wedstrijd voor het andere team wilde spelen. Ik vond het niet verkeerd. Speelde ik tenminste een hele wedstrijd. Is goed voor mijn conditie. Ik speel alleen de 1e competitiewedstrijd voor mijn team. Daarna ga ik naar huis. De wedstrijd begon slecht voor het team waarvoor ik mee moest doen. We kwamen al snel achter. Uiteindelijk in rust met 4-0 achter. Het leek gelopen maar na rust bleek het toch anders. Ongeveer 5 minuten na rust schoot de spits op goal en de keeper liet de bal los. Ik zat er snel bij en scoorde de 4-1. 10 minuten later weer kreeg ik een steekpass maar hij werd net onderschept. Toen kwam hij nog bij mij en vanaf 20 meter haal ik uit. Vol in de kruising. Iedereen van mijn team waar ik eigenlijk bij hoorde vroeg zich af wat ik aan het doen was. Toen gingen we verder. Met nog kwartier te spelen scoorde we ook nog de 4-3. De mid-mid scoorde met een lobje. Toen wilde we nog 4-4 maken maar dat zat er niet meer in. Het werd 5-3 nog in de laatste minuut. Ik was wel tevreden over mijn eigen prestatie. En dat ik een hele wedstrijd heb kunnen spelen.

Woensdag 18 Augustus:
Vandaag was mijn vrije dag weer. Maar ik ben toch wat gaan doen. Ik verkoop altijd Island Tours en nu wilde ik zelf ook eens kijken hoe het was. Dus ben ik mee gegaan met een Island Tours. Ik heb zelf ook nog nieuwe plaatsen gezien op het eiland en had een leuke tour. In de avond ben ik naar de camping gegaan waar Stefany zijn ouders staan. Het was een leuke avond en hebben gezellig spelletjes gedaan. Ik wilde eigenlijk vroeg naar bed gaan omdat ik de volgende dag vroeg op moest. Want ik ging naar Jersey.

Donderdag 19 Augustus:
Vandaag ging ik een dagje naar Jersey met mijn collega. We vlogen om 9 uur met Blue Island. Het was de eerste keer dat ik vanaf Guernsey vloog. Want ben er ook niet geland omdat ik met de boot ben gekomen. We waren 20 minuten te vroeg vertrokken. Dus we waren vroeg daar en moesten nog even wachten op de Nederlandse reisleider van Jersey. Zei kwam ons afhalen en we gingen met de huurauto op pad. Eerst gingen we de Duitse reisleider ophalen. Daarna gingen we het eiland bekijken. We hebben veel baaien en mooie punten gezien. Rond de middag wilde ik toch even naar MC Donalds. De MC hebben we zelf niet op het eiland. Het was heerlijk om weer even de Nuggets van de MC Donalds te hebben. En een heerlijke milkshake en MC Flurry. Om half 3 hadden we afspraak met Catherine. Dat is onze baas op die op Jersey zit. We hebben 2 uur geklets met haar. Het was leuk om weer met haar te praten. En gelukkig was ze heel tevreden over ons. Ze vond dat we het heel goed deden. Met een gerust gevoel kon ik weer richting het vliegveld gaan. Rond 7 uur kwamen we weer terug en was ik te laat thuis om nog te gaan trainen.

Vrijdag 20 Augustus:
Een normale vrijdag weer. Alle voorbereiding weer gedaan. Ik was gelukkig om 3 uur al klaar en kon daarna naar huis en lekker thuis gebleven in de avond.

Zaterdag 21 Augustus:
Ik zal beginnen met te vertellen dat ik 14 uur heb gemaakt vandaag. Ik was op het kantoor aan het wachten voor mijn collega. Opeens krijg ik 10 over 9 een telefoontje. Wacht je op iemand. Ik zo ja is er iets hand dan. Ja ze heeft net een ongeluk gehad en is met spoed naar het ziekenhuis. Dat was dus heel erg. Daar stond ik dan met al het werk voor de Duitsers en de Nederlanders. Ik had nog een half uur de tijd voordat de Nederlanders aankwamen. Gelukkig was de vlucht van Hannover 8 uur vertraagd en had ik geluk daarmee. Net alles klaar toen kwamen daar de Nederlanders. Gelukkig ging alles goed en heb ik ze allemaal naar de goede bus begeleid. Daarna begon ik maar dus met het eerste bezoekje voor de Nederlanders. Toen snel naar de haven voor een aankomst. En meteen daarna snel naar het volgende bezoekje. Gelukkig paste alles precies in elkaar met de tijden. Na het bezoekje moest ik alle spullen gaan halen bij mijn collega. Ze was net thuis van het ziekenhuis. Ze had de pols gebroken en een dikke knie en dikke voet. Dus daar sta je dan alleen voor het weekend. Wat je normaal met 2 doet. Ik moest weer snel naar de haven voor een aankomst. Toen ik terugkwam stonde net Juliet en Stefany met haar vriendjes. Die ze op hadden gehaald van het vliegveld. Ik moest snel naar binnen want de terugvlucht van Rotterdam was ook 8 uur vertraagd. De mensen waren niet blij en wilde geld krijgen. Uiteindelijk hebben ze 10 pond gekregen per persoon van de vliegmaatschappij. Ondertussen heb ik ook voor VLM. De vliegmaatschappij dus, vier omroepen moeten doen in het Nederlands. Dat de vlucht zo laat zou weg vliegen en dat de mensen aan boord konden. Rond 5 uur kwam eerst de vertraagde Hannover vlucht aan. De mensen waren allemaal niet erg blij met de vertraging dus waren redelijk gestrest. Ongeveer een half uur later kwam ook de Frankfurt vlucht meteen al aan. Gelukkig was die redelijk op tijd en kon ik beginnen met de bezoekjes. Ik heb de bezoekjes gedaan tot 9 uur in de avond. Daarna moest ik nog naar de haven voor een aankomst. De boot was 1 uur vertraagd. Uiteindelijk was ik om 11 uur s’avonds thuis en had ik mijn avondeten. Ik was helemaal kapot van de dag.

Zondag 22 Augustus:
Vandaag ging de drukte verder. De hele dag regende het ook nog eens vandaag. Ik begon met 3 bezoekjes in de morgen. Daarna naar het vliegveld. Maar alle vluchten waren vertraagd. Dus ik kon weer naar huis uiteindelijk. Rond 3 a 4 uur zouden mijn vluchten toch binnenkomen. Maar nee ze kwamen niet binnen. Na 2 uur op het vliegveld gebleven te zijn waren ze geannuleerd. Ze zouden allemaal in de avond bij boot aankomen om half 10. Daarna moest ik snel weer door de regen nog na 2 bezoekjes. Om half 10 de boot afhalen nog even en daarna was ik klaar. Maar ik bleef vanavond in het appartement slapen van Juliet en Stefany en hun vriendjes. Ze vroegen me of ik er bleef slapen en kon ik ook gezellig wat biertjes drinken. Normaal kan ik nooit drinken omdat ik met mijn scooter ben. Ik moest wel de dag erna werken.

Maandag 23 Augustus:
Ik begon met een bezoekje met werken. Daarna meteen door naar de Wolters meeting. Deze keer waren er ongeveer 10 mensen. Ze hadden heel veel vragen en hebben er een uur gezeten. Toen ben ik even naar het kantoor gegaan. Om 1 uur was ik weer thuis en was het wachten op half 4. Rond die tijd kwamen Gertie en Mam. Precies 25 over 3 landde het vliegtuig op het vliegveld. Ongeveer een kwartier later kwamen ze uit de Departures en zag ik Gertie en Mam eindelijk weer eens. We gingen meteen naar het hotel. Want we moesten snel naar St. Peter Port om de scooters af te halen. We waren er rond 5 uur en zo hebben Gertie en Mam hun scootertje gekregen. Die avond hebben we eerst wat gedronken en daarna in het Boathouse gegeten. De bediening was wel niet goed daar. Het viel ons allemaal een beetje tegen daar. De vorige keer dat ik er was, was het wel beter.

Dinsdag 24 Augustus:
Ik moest door het ongeluk van mijn collega nog wel even werken. Ik had gelukkig alleen 1 bezoekje in de morgen. Ik heb ook gelukkig een fijne baas die wat vluchten voor mij af wil halen. Om 10 uur was ik ongeveer bij het hotel van Gertie en Mam. Daarna zijn we met de scooters rondom het eiland gereden. We gingen eerst even kijken bij Vazon en Cobo Bay. Daarna moest ik even naar huis om was spulletjes neer te zetten. En even om te kleden. Toen gingen we naar Pembroke Bay. Bij die baai hebben ze het blauwste water van het eiland. Het is een heel mooi strand en zeker mooi om te zien. Verder zijn we ook nog op wat punten gestopt voor wat foto’s te maken. Rond de middag gingen we naar de Victoria Tower. Is een hele mooie toren met heel mooi uitzicht over heel Guernsey. Ik was er zelf ook nog nooit in geweest. Het was zeker heel mooi om te zien. Toen gingen we naar Guernsey Pearl. Daar moest ik natuurlijk mijn favoriete Baquette laten zien aan Gertie. De baquette is met bacon en gesmolten kaas erop. Daarna gingen we naar de kliffen. We gingen nog even op wat mooie punten kijken en een mooie baai. Toen vond ik het wel tijd voor een ijsje. We ging naar St. Peter Port en naar mijn favoriete ijswinkel. Ik haal daar altijd de mangosmaak. Het ijsje was weer heerlijk. Toen gingen we nog naar Fermain Bay om wat te drinken. In de avond zijn we in restaurant La Perla gaan eten. Het eten was heerlijk daar. Daarna gingen we nog even wat drinken bij Christies.

Woensdag 25 Augustus:
Vandaag had ik gelukkig helemaal geen werk te doen. Ik had met Gertie en mam afgesproken bij Vazon Bay om daarna naar Sausmarez Park te gaan. Daar was een bloemenfestival daar. Toen we daar aankwamen begon het te regenen. Dus hebben we niks kunnen zien. We gingen maar snel naar het café op het park om wat te drinken. Uiteindelijk toch maar besloten om naar St. Peter Port te rijden door de regen omdat het toch niet op zou houden. We waren helemaal nat. Gertie en mam de scooter ingeleverd en ik naar huis gegaan en zei naar het hotel om schone kleren aan te doen. En ik ook even. In de middag gingen we even door St. Peter Port wandelen en wat winkelen. Om 5 uur hadden we een afspraak met Mr. Kluyver. Hij is van Apeldoorn van de school daar. Via hem ben ik ook aan deze stage gekomen. Juliet was er ook om even te praten met haar vriend. Het was leuk om even te praten. En hij moest onze beoordeling nakijken. Ik had de beoordeling helemaal goed dus dat was perfect. Hij zei dat hij ook zeer tevreden over me was. Daarna gingen we met zijn 3jtes nog even ergens eten. We gingen naar een Pizzeria. Ik had een heerlijke Salami pizza.

Donderdag 26 Augustus:
Om 9 uur had ik op het vliegveld afgesproken met Gertie en mam. Ze gingen vandaag weer terug. Nog even wat gedronken en zo gingen ze weer weg. Het was heel gezellig hier en ik heb ze veel laten zien hoe het eiland hier eruit ziet. Daarna moest ik nog even naar kantoor en bezoekje doen. Toen meteen naar haven voor aankomst. En om 2 uur had ik een afspraak met Mr. Kluyver en John mijn baas. Een soort van eindgesprek. En gelukkig was John ook heel tevreden over me. Hij had in de eerste paar weken nog twijfels over me. Ook omdat me Engels niet goed genoeg was. Maar ik heb het goed opgepakt en heel goed gedaan zei hij. We kregen zelfs een compliment. We waren de beste reisleiders die hij ooit gehad had op Guernsey. Dat was wel een mooi compliment vond ik. Vooral over afgelopen weekend was hij zeer tevreden over hoe ik alles geregeld en gedaan had. Daarna moest ik nog 2 bezoekjes doen en snel naar huis voor te trainen. Het regende al de hele dag. Dus ik dacht nog maar even voor zekerheid mijn mail checken. En ja het was afgelast. Volgende week dinsdag hebben we wel weer training en donderdag wedstrijd. Verder komt er misschien een vervanger voor mijn collega. Ik kan niet alles alleen aan maar vanaf nu sta ik er nog alleen voor dus krijg het druk dit weekend weer denk ik.

Een lang verhaal maar hopelijk nog leuk om te lezen! Ik hoef nog maar 3 en halve week en ben ik alweer thuis. Het gaat nu allemaal supersnel. Ik heb hier ook al heel veel geleerd en zal het hier wel gaan missen als ik terug moet.

Maar natuurlijk kijk ik er ook naar uit om terug te komen in Nederland.

Tot snel allemaal!

  • 27 Augustus 2010 - 07:12

    Mam:

    Hoi Siebe!

    't Waas erg gezellig de aafgelaupe daag. Gelukkig hebbe we dinsdaag unne perfekte daag gehad, zoedet we lekker rond hebbe kinne rieje op os scooters en ze oos alle moeie plekskes haes kinne laote zeen.
    Keigood des ze zo'n gooj beoordeiling hads. Now nog effe ein paar waeke flink werke en den zit 't d'r al weer op.
    Ik weit zeker des ze dien eiland den geis misse.

    Tot gauw!

    xxx
    Mam

  • 27 Augustus 2010 - 10:15

    Gertie:

    Ha Siebe,

    Wat waas ut gezellig! Ich heb ech genoate. Fijn um zonne gooje gids te hebbe. En met die scootertjes ronk crossen det waas leuk en de zeus veul. Ich vong ut ein geweldig eiland. Ich heb now alweer zin in zon lekker baggetje. Miene favoriet is met tonijn. Ich heb opa en oma diene knuffel al gegaeve. Ze ware hiel beniet hoe het doa waas.
    Geniet nog van die letste weake!

    x Gertie

  • 27 Augustus 2010 - 13:29

    Jos En Petra:

    Hoi Siebe,
    De tijd vliegt snel voorbij als je veel te doen hebt.
    Zo te lezen was het gezellig met Anneke en Gertie.
    Voor ons schiet het ook op, over 2 dagen zien we Jenny eindelijk weer en hopelijk is het weer daar beter dan in Nederland, het regent hier heel veel.

    Groetjes en tot gauw!

  • 27 Augustus 2010 - 17:13

    Gert-Jan:

    Hoi Siebe,

    Ik lees en heb gehoord dat Gertie en mam het leuk hebben gehad. Mooi dat je toch telkens weer leuke dingen kunt laten zien, die je zelf ook nog niet eerder gezien hebt. Ik merk dat je het nog steeds enorm naar je zin hebt, daarom gaat de tijd zo snel. Nog veel plezier de laatste paar weken. Groetjes en tot gauw.

  • 27 Augustus 2010 - 19:55

    Jenny:

    Siebe!

    Joa 't schuut allemoal huul erg op joa.
    Ken mig de daag det we bej dich zoote um aafscheid te neame nog herinnere wie de daag van gisteren.
    Veur mig beginnen de letste 7 weakjes ok al aan te breake en mam en pap blieve 2 weake en die vleege ok zeker veurbej.
    Fijn desse 't zoe leuk met dien Mam en Gertie hes gehad :)
    Wal jammer det 't weer nejt zoe good waar.
    En super good van dien beoordeilingen! Bin trots op dich!
    Kense volgend joar op schoel de lierare loate zejn wasse now allemoal kens met dien talenkennis ;)
    Vuul succes de letste weake nog!

    xx oet Miami

  • 28 Augustus 2010 - 09:40

    Ton:

    Heej Siebe,

    Ik seen des se ut doar good duis en des se al verdomd zelfstandig bis gewoare en good kins organisere .Nog 3 weke en dan biss se weer thoes.Leuk det Mam en Gertie zien gewees.
    Ik heb de 21ste in mien agenda geschreve dan drinke we d'r ein paar.
    Heej tot gauw . Ton

  • 29 Augustus 2010 - 09:06

    Leo:

    Hoi Siebe

    Toen ik je mail opende dacht ik, wat een lang verhaal. Daar ga ik zondagmorgen wel even voor zitten. Ik kreeg de indruk dat het wat rustiger begon te worden tot dat het weekend aanbrak en je collega uitviel. Gelukkig zijn het nog maar 3 weken.
    En met voetbal 2 keer scoren tegen je eigen team.
    Wat heb je tegen hun verteld "als ik maar de goede spelers om me heen heb". Mam en Gertie heb je ook een leuke tijd bezorgd.
    Lekker uit eten en scoteren. Jammer dat jullie niet zo'n mooi weer hadden, hier was het niet veel beter. Verder hoop ik dat je nog een paar leuke laatste weken hebt, en zien we je dan weer terug in Velden.

    Groetjes Leo

  • 29 Augustus 2010 - 19:40

    Marfgriet De Wilde:

    leuke verslagen maak je.
    Erg leuk om te lezen. Knap hoe jij je collega hebt vervangen en alles geregeld hebt. Leuk dat je nu als reisleider kunt fungeren voor mam en Gertie. Van je vader gehoord dat ze erg leuk hebben gehad. Je vader heeft ons mmeegeholpen de tegelvloer uit ons nieuwe huis te slopen. Siebe nog maar een paar weekjes en dan ben je weer in Velden. Nog een fijn verblijf en ik hoop dat je snel een nieuwe collega krijgt.
    grotjes Thei en Margriet

  • 31 Augustus 2010 - 14:40

    Pascal Mann:

    Siebe jong!!
    wie is ut op stage doar... misse os neet al:P ik bin bijna klaor met stage, mot tot vriedaag en dan bin ik kloar, weer um 4 oar opgehoald, zit nou in brabant op de camping, heb der nou 4 campings op zitte, jordi goan we dan in zeeland geliek ophoale! heb der wal zin in um weer noar hoes te goan, heb ut un bietje gehad nou... siebe, nog vuul succes nopg de letste moand!! we spreke os de 21e weer!!

    Albufeira!! Here we come!!

    Haha

    tot snel!

  • 01 September 2010 - 22:07

    Juul:

    Heej Sieb weer een leuk verhaal! Ik heb absoluut geen zin in Zaterdag! Die stomme VLM vluchten we worden er gek van toch!het was Leuk om je moeder en tante te ontmoeten tot snel xx juul

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Nederland, Amsterdam

Stage in Guernsey

Recente Reisverslagen:

22 September 2010

Ben weer thuis

20 September 2010

Het is voorbij!!

09 September 2010

Nog even genieten!

26 Augustus 2010

Nog minder dan een maand!

11 Augustus 2010

De laatste weken breken aan!
Siebe

Actief sinds 09 Maart 2010
Verslag gelezen: 264
Totaal aantal bezoekers 23249

Voorgaande reizen:

20 April 2010 - 21 September 2010

Stage in Guernsey

Landen bezocht: