Nog even genieten! - Reisverslag uit Amsterdam, Nederland van Siebe Munten - WaarBenJij.nu Nog even genieten! - Reisverslag uit Amsterdam, Nederland van Siebe Munten - WaarBenJij.nu

Nog even genieten!

Door: Siebe

Blijf op de hoogte en volg Siebe

09 September 2010 | Nederland, Amsterdam

Ik zit nog steeds op Guernsey en heb de afgelopen 2 weken weer van alles gedaan en beleefd! Nog steeds heb ik net naar mijn zin maar terug naar huis gaan zou ook leuk zijn. Zeker omdat het nu zo dichtbij komt!

Vrijdag 27 Augustus:
Deze dag was de hele dag op kantoor werken dus. Ik moest werk voor 2 doen omdat me collega er niet meer was door het ongeluk. Normaal ben ik rond een uurtje of 2 klaar maar nu was het niet eerder dan 6 uur. Ik dacht zo gelukkig nog maar 2x hierna dat ik zoveel moet doen op een vrijdag. In de avond heb ik verder niks meer gedaan. Goed uitrusten voor het drukke weekend.

Zaterdag 28 Augustus:
Mijn dag begon om 5:55. Dat stond op mijn telefoon toen ik wakker gebeld werd. Ja we missen onze vlucht zijde 2 vervelende Duitsers. Ik vertelde ze dat ik ze over 2 uur wel even terugbelde. Toen ik opstond belde ik ze dus terug maar de telefoon stond uit. Hadden ze het dus wel gehaald. Daar stond ik dan weer helemaal alleen voor een heel druk weekend vol met Nederlanders en Duitsers die aankomen. Gelukkig had mijn baas in Jersey geregeld dat ik in de morgen een hulpje had met de bordjes omhoog houden. Dat was wel heel fijn want we hebben geen eigen desk waar je achter zit. Gelukkig gingen de vlucht van Rotterdam en Hannover me goed af en kon ik snel naar de haven om mensen af te halen. Na de haven had ik even rust! Maar om 2 uur moest ik alweer op het vliegveld zijn om 2 mensen af te halen. Daarna nog even rust en kon het startten met de bezoekjes beginnen. Gelukkig was ik door een afmelding van een bezoekje al om half 8 klaar. In de avond heb ik eredivisie gekeken op internet.

Zondag 29 Augustus:
Op zondagmorgen natuurlijk weer vroeg eruit. In Nederland voor dat ik weg ging heb ik voor de laatste keer op een Zondag uit kunnen slapen. Nu begon ik om 8 uur. Verder toen nog gewerkt tot een uurtje of 11 en toen even rust. Tussendoor weer voetbal gekeken op internet en daarna weer na de bezoekjes tot 8 uur. Voor dit weekend viel het best wel mee hoe druk het was. Gelukkig waren er niet al te veel Duitsers en zaten de Nederlanders in veel dezelfde hotels.

Maandag 30 Augustus:
Dit was de dag waar ik al heel lang naar uitkeek. Ik ging vandaag vliegen met de Joey. De Joey is een vliegtuigje die rond Guernsey vliegt. Maar ik moest eerst werken in de morgen van 9 tot 1. Daarna ging ik even snel naar een barbecue. Mijn baas en zijn vriendenclub hadden me uitgenodigd. Het was al om 1 uur begonnen maar ik moest werken dus kwam tussendoor even. Ik heb even wat gegeten en moest weer gaan naar het vliegveld. Ik zou eigenlijk met mijn collega gaan maar ze had dus dat ongeluk gehad en kon niet meer mee. Dus ik had al verschillende gevraagd maar dat koste nog een extra geld voor naam te wijzigen. Uiteindelijk was er een man van Aurigny die zei je kunt wel gratis iemand meenemen. Half uur voor ik vertok zei die dat. Juliet was net aan het werk dus ik haar vragen of ze mee wilde. Maar nee van haar baas mocht het niet. Het was helemaal niet druk en ze mocht niet mee. Dat was jammer maar ik had wel de hele bank voor mezelf. Ik zat helemaal achteraan en het was echt een klein vliegtuigje. Voor foto’s kijk hieronder aan de pagina. Het duurde ongeveer 20 minuten. We vlogen echt helemaal rond het eiland en ik kon verschillende plekken herkennen dat was wel leuk. Na de vlucht kreeg ik ook nog een certificaat dat ik op de Joey was geweest. Dat was wel leuk voor mee naar huis te nemen. Na de vlucht ging ik weer naar de barbecue. Sommige mensen waren al wat dronken. Het niveau lag erg laag. Op een gegeven moment gingen ze een spelletje doen een bierdopje in een glas gooien. Uiteindelijk werd het een strijd tussen de mannen en vrouwen en de mannen wonnen natuurlijk. Rond een uur of 7 ging iedereen weer naar huis.

Dinsdag 31 Augustus:
Vandaag had ik niet veel werk te doen. Ik had alleen een bezoekje om 9 uur. Daarna even me mail gecheckt op het kantoor. Toen was ik vrij voor de hele dag. Ik ben vandaag eerst even met Juliet naar stad gegaan om dat we moesten wachten op Stefany ze moest wat overwerken en hadden het plan om daarna naar het strand te gaan. Rond 2 uur gingen we Stefany ophalen en gingen we naar het strand. We gingen naar Pembroke Bay. Een hele mooie baai. In het begin was het nog wel lekker daar en ben ik ook voor de allerlaatste keer hier de zee in geweest. Maar daarna kwam er een vies windje en werd het nog wel koud. Rond 5 uur gingen we weer naar huis. Ik moest daarna meteen gaan want moest trainen. Van 6 tot 8 weer lekker 2 uurtjes getraind en zo hoop ik ook fit te blijven voor als ik weer terug in Velden kom. En hier speel ik nog een wedstrijd voor de competitie met mijn team. Dus moest ik een contract tekenen ervoor. Ik moest er zelf wel omlachen. Vooral toen ik te horen kreeg dat ik een rugnummer moest kiezen. Ik heb gekozen voor 17. De andere keuze was 16. Op 18 september speel ik mee in de eerste competitiewedstrijd van mijn team hier.

Woensdag 1 September:
Het is September! Ik had in de morgen eerst even een bezoekje weer en daarna had ik tot 4 uur niks meer te doen. Om 4 uur zou dus de boot aan moeten komen. Maar hij kwam zoals gewoonlijk weer te laat. Heel mijn plan van bezoeken in de war. Ik hoefde gelukkig maar naar 2 hotels en was rond 7 uur klaar. Na het werken ging ik meteen naar Stefany. Juliet en Stefany waren al aan het koken. We gingen deze avond even mijn bonnetjes optellen enz. Dat moesten we doen omdat ik een bijdrage heb ik gekregen en moet die bewaren. Ze hadden samen heerlijk gekookt. En de bonnetjes tellen ging sneller dan verwacht. Rond half 10 gingen we weer naar huis.

Donderdag 2 September:
Vandaag was mijn vrije dag in de week. Maar ik kon weer niet uitslapen omdat mijn collega die een ongeluk had gehad vandaag zou vertrekken. Ze ging in de morgen rond 10 uur weg. Nu sta ik er helemaal alleen voor met het werk dan dacht ik. Daarna ging ik weer lekker naar huis. In de middag ben ik nog even naar stad gegaan om wat spulletjes te halen en verder heb ik niet veel meer gedaan die dag.

Vrijdag 3 September:
Kantoordagje weer. Ik was helemaal alleen op kantoor. Me baas was op vakantie en me collega was dus weg. Ik heb weer van 9 tot 6 gewerkt om alle voorbereidingen klaar te maken voor de komende week. Het beloofde een lekker druk weekend te worden en jullie lezen zo wel hoeveel ik gewerkt heb in het weekend.

Zaterdag 4 September:
Toen ik wakker werd kon ik me borst weer nat maken voor het drukke weekend. Maar soms vind ik die drukte ook wel leuk. Het is vermoeiend maar als je lekker met de mensen aan het kletsten bent vliegt de tijd zo snel voorbij. Soms heb je hele leuke gasten ertussen en soms helemaal niet. Maar de meeste zijn leuk! Deze week had ik geen hulpje kunnen regelen. Dus ik in de morgen mijn baas opgebeld. Hij kwam me gelukkig helpen. En zo kon hij ook eens zien hoe ik het deed met de mensen begroeten. Ik heb volgens hem een heel goed systeem. Ik geef de informatie-envelop aan de mensen. En op die envelop staat of ze in bus 1, 2 of 3 zitten. Dus dan zeg ik bus 3 is de laatste bus en dan lopen ze erheen. Maar gelukkig gingen beide vluchten goed en kon ik snel weer naar de haven. Ik heb normaal ook de Frankfurt vlucht maar die hoef ik niet meer te doen omdat een Engelse jongen die wel vaker uithelpt die doet. Dus dat is ook weer een last van mijn schouders. Na de haven aankomst moest ik weer terug naar het vliegveld voor een aankomst. Gelukkig hoefde de eerste mensen geen bezoekje en kon ik even voor een uurtje naar huis. Ik begon rond 4 uur met bezoekjes en ging door tot half 10. Ik was helemaal kapot die avond. En lag ook heel snel in bed nadat ik thuis was.

Zondag 5 September:
In de ochtend lekker weer bezoekjes doen. Normaal heb ik daarna even pauze maar dat was niet zo deze keer. Ik had een vlucht. Ik stond op de mensen te wachten. Maar ze kwamen niet. Ik naar de Flybe desk gaan. Ik vragen of de mensen op de vlucht zaten. Maar die informatie mochten ze niet geven. Vond ik wel beetje dom maar het zijn regels. Dus ik naar het hotel gaan en de envelop afgeven en de tickets. En een uurtje later ging de telefoon. We zaten op de vlucht van 2 uur van Gatwick. Ja dus een uur later dan ik had door gekregen. Gelukkig hoefde ik niet meer te komen ze begrepen alles. Dus door dat had ik bijna geen pauze meer in de middag en moest ik snel weer gaan bezoeken. Om 7 uur was ik klaar en was ik doodop van het weekend. Vrijdag, zaterdag en zondag heb ik in totaal 30 uur gewerkt.

Maandag 6 September:
Gelukkig had ik vandaag niet al te druk. Ik had 2 dingetjes te doen. Allebei om 10 uur. Eentje om 10:00 en de andere om 22:00. Om 10 uur s’morgens de Wolters meeting en om 10 uur s’avonds een boot die nog aankwam. In de middag had ik dus vrij en ben ik met Stefany naar stad geweest. Daarna gingen we naar haar toe en heb ik ook bij haar gegeten. Rond 8 uur ging ik weer naar huis om daarna naar de haven te gaan voor die late aankomst. Gelukkig was hij maar 10 minuten laat. Normaal is de late boot een half uur tot een uur te laat.

Dinsdag 7 September:
Een normale dag vandaag. In de morgen een bezoekje in de middag 2 vlucht om 1 uur en 5 uur. Bij de vlucht van 1 uur had ik de ergste vrouw ooit. Ik extra voor haar naar het vliegveld gereden van huis om haar te begroeten. Kwam ze daar zei ze, dit is de eerste keer dat er iemand van Wolters staat. Ik vond het maar een beetje asociaal. Verder heb ik veel telefoontjes van haar gehad. Ik vind dat het zo slecht geregeld is hier en ik wil naar huis. Kan er zo een pagina vol van schrijven maar doe ik maar niet. Rond 5 uur begon het heel hard te regenen ik was net onderweg naar huis. Toen ik thuis was wachten ik maar even met naar het trainen gaan. Toen het iets minder regende ging ik maar. Kwam ik daar was er niemand. Allemaal mietjes haha. Toen ging ik maar dus naar huis en vandaag was ook mijn computer uitgevallen. Ik wist dat ik een virus erop had maar hij deed het nog en hoopte dat hij het volhield tot in Nederland. Ik had dus iemand opgebeld en hij kwam meteen gelukkig. Hij frutselde wat aan de computer en hij deed het gelukkig weer. Maar hij had een programma waarmee het virus weg moest. Maar dat scannen duurde tot 12 uur in de nacht. Dus ging hij naar huis en moest ik maar even kijk hoe het ging. Nu staat het virus er nog op maar hij doet het nog. Dus ik laat het nog even zo totdat ik weer in Nederland ben.

Woensdag 8 September:
In de morgen weer eerst een bezoekje, zoals gewoonlijk de laatste weken. Daarna had ik lekker even niks tot 4 uur. Ik had de vlucht van Zurich. Hij was weer te laat en ik zou het niet meer halen om de mensen te begroeten van die vlucht. En heb de taxi chauffeur het laten doen. Ik moest naar de haven om een aantal Nederlanders te begroeten. In de avond moest ik de mensen bezoeken nog en ik was rond half 10 weer thuis. Vooral het 2e bezoekje waren leuke mensen. En dan is het altijd gezellig kletsen.

Donderdag 9 September:
Vandaag had ik weer vrij. Maar vandaag was er ook een grote vliegshow over Guernsey. The Batlle of Britain heette het. Het begon om 11 uur. Ik was al om half 11 op een mooie plaats waar ik het goed kon kijken. Ik vond het erg indrukwekkend. Vooral The Arrows en de Skywalkers. De Skywalkers zijn vliegtuigjes waar iemand onder het vliegen opstaat. Als je ook eens rond september in Guernsey bent en dit is in die week. Zeker gaan kijken het was heel mooi. Toen ben ik even in de stad wat gaan eten want om half 3 moest ik naar de kapper. Ik was een kwartier te vroeg en was meteen aan de beurt. Toen ik terug was van de kapper ben ik weer gegaan om te joggen. De training was afgelast en wilde mijn conditie toch nog goed houden en ben ik naar Sausmarez park gegaan om daar wat te joggen. Rond 5 uur was ik weer thuis en heb ik nog veel gedaan op mijn vrije dag. Nu moet ik me weer opladen voor het weekend.

Het wordt mijn allerlaatste werkweekend. En in totaal hoef ik nog maar 6 of 7 dagen te werken. Is helemaal niet veel meer. En morgen over 11 dagen mag ik al naar huis. Het is echt snel gegaan de hele stage. Ik zal nog een verslag erop zetten de dag voor dat ik naar huis ga. Ik hoop dat jullie genoten heb altijd van mijn verslagen. En iedereen bedankt voor alle reacties ga zo door!! Ik ga komende week me nog goed vermaken hier en dan de koffer beginnen in te pakken eind van de week. Ik ga volgende week ook nog 3 keer uiteten dus ik vermaak me nog wel zeker.

Foto’s van dat Mam en Gertie hier waren, vliegtuigje Rond Guernsey: http://picasaweb.google.com/113429780604205159919/MamEnGertieJoeyVluchtEnBatlleOfBritain#

Ik heb ook filmpjes gemaakt van The battle of britain maar die krijgen jullie pas in Nederland te zien!

Tot snel!!!!!!!

  • 10 September 2010 - 06:34

    Pap En Mam:

    Hé Siebe!

    Geniet inderdaad nog maar van dien letste daag op Guernsey. As ze dalik weer thoes bis zul ze dien eiland gegarandeerd hiel erg gaon missen.

    Tot gauw!

    XXX
    Pap en mam

  • 10 September 2010 - 09:35

    Margriet Akarton:

    Hoi Siebe,
    Vandaag nog even je berichtjes gelezen. kei leuk, ook de foto van het vliegen zijn top.
    Ik kan je verzekeren dat je vader super trots op je is en er heel blij mee is dat je bijna weer thuis komt. Geniet nog van je laatste dagen daar! Groetjes van Akarton

  • 10 September 2010 - 12:08

    Tim:

    Mooie foto's, vooral die vanuit het vliegtuigje zijn geknipt. Leuk om het eiland te zien zo. Tot snel.

    groetjes

  • 10 September 2010 - 14:31

    Joep:

    moeie fotos!
    we zeen dig wal weer verschiene :D


  • 10 September 2010 - 16:45

    Jos Baolder:

    Hoi Siebe,

    Hiele mooie fotos, is best oetneudigend.
    De haes der neet bee geschreeve wievuul det het contract opleeverd. Maak der nog een paar leuke daag van.

    Tot gauw!

    Groetjes Jos

  • 10 September 2010 - 21:25

    Juliet:

    Leuk verhaal weer Sieb! En nog maar 11 dagen en dan mag je naar huis whoehoee!

    xxx

    Juul

  • 11 September 2010 - 20:41

    Jos En Petra:

    Zitten nu weer in ons eigen kikkerlandje. In Miami was het wel wat warmer. Nu kunnen we je weer volgen. Zijn wel mooie foto's geworden. Is er nog geen vliegtuig naar jouw vernoemd? G-Siebe bijvoorbeeld.
    Geniet nog maar van de laatste dagen en dan zien we je hier wel weer.

    Gr. Jos en Petra...

  • 12 September 2010 - 02:03

    Jenny:

    Siebe!!

    Leuke foto's!
    En dien mam zuut dr good oet op un scooter, haha!
    Geniet nog van dien letste daagjes op Guernsey en doarnoa kense weer geniete van 't thoes zien ;)
    En we zeen os euver 5 weakjes ok weer :)

    xx Jenny

  • 12 September 2010 - 16:38

    Gertie:

    Ha Siebe,

    De hebs het maar wir druk gehad de letste tied, maar den geit de tied auch snel. Wat ein schoene foto's van dien runkvlucht en wat ein mazzel desse fijn wear heis.
    De letste daag zulle auch wel um vlege. Geniet nog van dien letste daag doa en dan zeen we dich alweer snel. Tot de volgende weak!

    X Gertie

  • 13 September 2010 - 18:05

    Familie Lucassen:

    Hey Siebe,
    Nu zit je tijd er op Guernsey bijna op. Dubbel gevoel denk ik. Dank je voor je vele leuke reisverslagen en de mooie foto's. (Mam is een echte motormuis ;-)
    Geniet nog van de laatste dagen in een prachtige omgeving. Straks weer lekker terug in ons eigen kikkerlandje, lekker beej pap en mam op de bank (ha, ha).
    We zullen jouw verslagen missen.
    Groeten, Noud, Marianne, Manon en Anouk

  • 15 September 2010 - 20:48

    Leo:

    Ha Siebe

    Fijn dat je weer bijna terug bent. Al is het maar omdat jouw verhalen steeds langer worden, en er dan echt voor moet gaan zitten.
    De mooie foto's van mam en Gertie op de scooters zul je wel geen toestemming voor gevraagd hebben ( had je nooit gekregen ).
    Ook kom ik bij ivo naar jouw voetbal kijken. Kijken als je ook de engelse mentaliteit hebt overgenomen. Minder praten en harder werken, ha ha ha.
    Maak er nog maar een paar leuke dagen van en tot volgende week 'n keer.

    Groetjes Leo

  • 17 September 2010 - 17:54

    Cynthia:

    heey siebe!

    nog 4 daagjes gniet daar nog maar goed van!
    ik nog 4 weken!
    tot snel!

  • 18 September 2010 - 16:41

    Gertie:

    Ha Siebe,

    En gewonne met voetballe vandaag? Hesse auch ein goal gemaakt? Geniet nog van de letste daag en dan zeen we dich dinsdaag! Tot den.

    X Gertie

  • 18 September 2010 - 19:46

    Marleen:

    Hoi Siebe,

    Nog maar een paar daagjes en je bent weer terug in Limburg. Geniet er maar lekker van op dat mooie eiland. Wij zien je dinsdag avond in Velden. Leuk om je weer te zien. Goede reis. Groetjes Marleen en de rest

  • 19 September 2010 - 10:00

    Lenie:

    Hallo Siebe,

    Ik heb genoten van je verslagen. Geniet nog van de laatste dagen en goeie terugreis.

    Lenie.

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Nederland, Amsterdam

Stage in Guernsey

Recente Reisverslagen:

22 September 2010

Ben weer thuis

20 September 2010

Het is voorbij!!

09 September 2010

Nog even genieten!

26 Augustus 2010

Nog minder dan een maand!

11 Augustus 2010

De laatste weken breken aan!
Siebe

Actief sinds 09 Maart 2010
Verslag gelezen: 300
Totaal aantal bezoekers 23250

Voorgaande reizen:

20 April 2010 - 21 September 2010

Stage in Guernsey

Landen bezocht: