De laatste weken breken aan! - Reisverslag uit Amsterdam, Nederland van Siebe Munten - WaarBenJij.nu De laatste weken breken aan! - Reisverslag uit Amsterdam, Nederland van Siebe Munten - WaarBenJij.nu

De laatste weken breken aan!

Door: Siebe

Blijf op de hoogte en volg Siebe

11 Augustus 2010 | Nederland, Amsterdam

Hoi!

Als eerste wil ik iedereen bedanken voor alle reacties. Het zou leuk zijn als ik reacties blijf krijgen dat motiveert me goed. Dus ga zo door. Ik heb de komende tijd nog van alles te doen dus de tijd zal voorbij vliegen.

Zondag 1 Augustus:
Vandaag begon ik eerst met 2 bezoekjes met Nederlandse mensen. Een hotel was ik nog nooit geweest dus dat moest ik zoeken. Uiteindelijk gevonden dacht ik. Ik belde aan kwam er opeens een man in zijn onderbroek voor de deur staan. Dat waren de verkeerde dus. Uiteindelijk heeft hij mij uitgelegd wat het goede appartementje was. In de middag had ik nog een aankomst. De Zurich vlucht was zo als gewoonlijk weer te laat. Daarna moest ik nog een bezoekje doen en daarna kon ik naar huis en had ik nog een vrije avond.

Maandag 2 Augustus:
Ik begon de dag weer met een bezoekje. Daarna snel naar Moores hotel voor de Wolters meeting. Verder had ik die dag vrij en ben ik met mijn scooter even een stukje rond gaan rijden op het eiland. Ik was nog nooit rechtsboven op het eiland geweest. Dat heb ik dus nu ook gezien en het zag er ook mooi uit.

Dinsdag 3 Augustus:
Ik begon de dag laat met de Geneve vlucht. Gelukkig is deze niet vaak te laat. Maar ik moest ook nog wachten op de vlucht van Alderney om 10 op 5. Daarna 3 bezoekjes nog en rond half 8 was ik klaar. De afgelopen dagen heb ik niet veel meer gedaan dan gewerkt.

Woensdag 4 Augustus:
Dit was mijn vrije dag. Eerst lekker uitslapen dacht ik. Maar nee om 8 uur ging de telefoon alweer. Nog een paar weken en dan word ik s’morgens niet meer wakker gebeld. In de middag zijn we met zijn 3en naar stad gegaan. Stefany moest wat spulletjes halen en Juliet en ik zijn gezellig mee gegaan. We hadden alle 3 toch vrij. Daarna nog even lekker wat gaan drinken en rond 6 uur zijn we weer naar huis gegaan.

Donderdag 5 Augustus:
Vandaag had ik weer een vrije dag. Dat was een unicum twee keer in de week vrij voor mij. Maar het seizoen loopt al een beetje ten einde hier. Of ja het wordt minder druk. De drukste maanden op het eiland zijn: Mei, Juni en Juli. Dus de drukste periode zit er voor mij al op. In de middag zijn we weer met zijn 3tjes naar stad gegaan omdat we niks anders te doen hadden. Daarna ging ik snel naar huis want ik moest s’avonds trainen. Ik heb nog nooit al te veel vertelt over mijn voetbalteam. Maar het is een leuk team, paar goede spelers erbij en is wel goed dat ik hier mee kan voetballen. We trainen elke week anderhalf uur en soms ook nog een wedstrijd. De komende maand spelen we er nog 4 als het goed is. Waarvan ik er 1 moet missen. We trainen altijd op Cambridge Park. Is een heel groot park waar 2 velden zijn. 1 honkbal veld en het anders is een voetbalveld. Meestal hebben we de helft van het veld soms 1/3.

Vrijdag 6 Augustus:
Vrijdag is altijd de dag van het maken van de enveloppen en de planning maken voor komende week. Dus daar ben ik de hele dag mee bezig geweest tot 4 uur. Tussendoor had ik nog een even een vlucht en meteen bezoekje er achter aan. In de avond ben ik lekker thuis gebleven en heb ik niet veel meer gedaan.

Zaterdag 7 Augustus.
Vandaag ging alles mis wat mis kon gaan voor mij. De Rotterdam vlucht ging nog wel goed. Maar toen kwam de Hannover aan. Ik had op mijn lijst staan dat er 8 mensen zoude komen. Dat was wel erg weinig vond ik. Toen kwamen de mensen eraan en het leken er wel meer dan 8. Ik had uiteindelijk 10 extra mensen. Dat was echt niet normaal. Ik moest voor hun allemaal de taxi regelen en dat ze ook weer terug naar het vliegveld konden een week later. De baas van de taxi’s was er helemaal niet blij mee, begrijpelijk maar het was beide onze fout niet. Het was Wolters zijn fout die hadden het goed moeten sturen. Was dus al een goede start van de dag. De mensen moesten dus wachten op hun taxi. Uiteindelijk naar 1 uur en 10 minuten wachten kwam hij eindelijk. Het was niet de taxi zijn fout want zei maken ook een planning en dat begrijp ik. Rond 12 uur was ik dus thuis voor mijn lunch. Laat in de middag kwam de Frankfurt vlucht weer aan. Stonde er 12 op mijn lijst en ik vreesde er al voor. De bus had 16 plaatsen. Dus ik zei hopelijk niet meer dan 4 extra’s. Toen iedereen er was bleken het 16 mensen te zijn. Dus weer 6 personen extra’s. Zeer vervelend was dat want de mensen waren er ook niet blij mee dat ze geen welkomstenvelop kregen en moesten wachten voor de taxi. Daarna had ik nog een vlucht waar 2 families op zaten. 1 kwam er niet uit en die hadden dus de vlucht gemist. Ik had gebeld en ze zouden om 7 uur komen. Gelukkig kwamen ze om 7 uur. Daarna ging ik snel naar huis om Heerenveen – PSV te kijken op internet. Ik had om half 10 nog een aankomst in de haven. Die was anderhalf uur vertraagd. Dus moest ik nog even om 11 uur naar de haven. Daarna snel naar bed want moest alweer om half 9 beginnen.

Zondag 8 Augustus:
Ik begon dus om half 9 begonnen met een bezoekje. Daarna nog 2 bezoekjes en toen kon ik naar huis. In de middag kwam de vlucht van Zurich weer aan om 5 uur waar hij eigenlijk om 4 uur hoort aan te komen. Hoefde de mensen niet meer te bezoeken. Maar heb wel nog even de vrouw van de informatiedesk op Google Earth laten zien dat je kunt zien dat wist zei nog niet. Ze vond het helemaal geweldig. Rond half 7 was ik weer thuis en was het eten net klaar. Normaal eet ik rond 8 uur of later pas. Want dat is normaal bij mijn gezin. Zal wel weer wennen zijn om altijd weer rond 6 uur te eten in Nederland.

Maandag 9 Augustus:
Maandag was een hele drukke dag voor een Maandag. Ik moest om 9 uur op kantoor zijn om te spreken over de extra’s van Wolters. Ik heb duidelijk even laten weten dat het zo niet verder kan en ze het moeten veranderen. Want het is voor niemand fijn dat het zo gaat. Om 10 uur had ik de Wolters meeting weer en het was heel druk. Er waren meer dan 25 mensen waarvoor ik informatie moest geven. Om half 12 zou de boot in de haven aankomen. Hij kwam uiteindelijk om half 1 aan en ik miste iemand een vrouw. De taxi was al weg en ik ging naar hotel toe om te kijken of ze daar was. Maar nee ze was niet daar. Op dat moment krijgt de receptie net een telefoon. Ze staat in haven. En ik zeggen ik kom eraan. Toen ik daar was stond ze daar. Ze was haar bagage kwijt geraakt en mocht terug op de boot om te kijken of het er was. En het was er. Snel de taxi geregeld en hij kwam ook snel en toen kon ik even naar huis voor een lunch rond 2 uur. Om 3 uur moest ik weer gaan naar het vliegveld voor 2 vluchten. Gelukkig waren ze er snel. 2 bezoekjes toen nog gedaan. En om 6 uur had ik een afspraak met een man die Duitse Island Tours gaf. Hij wilde dat ik het aan de klanten verkocht van mij. Ik krijg dan 2,50 commissie per verkochte tour. Rond 7 uur was ik eindelijk klaar en heb ik lekker s’avonds niks meer gedaan. Ondanks dat het seizoen wat over is heb ik het nog altijd druk.

Dinsdag 10 Augustus:
Vandaag hoefde ik pas om half 6 s’middags beginnen met werken. Ik had om 1 uur afgesproken met Juliet om naar stad te gaan. Eerst hebben we even geluncht en toen moest zei nieuwe schoenen hebben. Uiteindelijk is ze niet geslaagd. Rond half 5 was ik weer thuis en moest ik snel richting de haven gaan. Het was ook de slechtste dag die ik hier mee had gemaakt met het weer. Het regende de hele dag en bij het vliegveld kon je niet verder kijken dat 20 meter in de avond. Het was heel mistig. De boot was er zelfs iets te vroeg. Toen door de harde regen met mijn te grote regenpak door de regen gegaan. En 2 bezoekjes gedaan. Daarna ging het alleen maar harder regenen en het er kwam alleen maar meer mist. Ik had nog een aankomst op het vliegveld. Toen ik daar kwam was de vlucht vertraagd. Dus ik dacht dat kan een late avond worden. Uiteindelijk hebben de luchtvaartmaatschappijen de beslissing genomen om alle vluchten te annuleren van en naar Gatwick. Dus kon ik gelukkig naar huis. Ik heb nog even geholpen met hotels zoeken voor mensen. Maar alle hotels zaten vol dus ik weet het niet zeker maar veel mensen moesten waarschijnlijk op het vliegveld slapen.

Woensdag 11 Augustus:
Weer lekker vrij denk te hebben vandaag bellen de mensen van de geannuleerde vlucht. Ze komen zo meteen aan om half 11. Gelukkig hoefde ik deze aankomst niet te doen omdat ze vrij hadden. Maar ik werd wel gebeld. Er waren Nederlandse mensen en die hadden de verkeerde tijden van de boot doorgekregen. Ze stonde al op de haven maar er ging geen boot. Uiteindelijk moest ik ze 10 pond per persoon gaan brengen. Omdat ons bedrijf een misverstand had gemaakt. Toen heb ik nog wat gedronken met de mensen en alles goed uitgelegd. In de avond had ik eindelijk weer eens een wedstrijd met voetballen. We moesten tegen een best aardig team leek het wel. Ik begon op de bank. Maar na 15 minuten mocht ik al invallen. Ik speelde centrale middenvelder de hele wedstrijd. Ongeveer 10 minuten voor het einde werd ik weer gewisseld. We wonnen uiteindelijk met 6-0. Ik heb een assist gegeven en speelde wel een aardige wedstrijd. Nu komende Dinsdag hebben we weer een wedstrijd.

Volgende week ga ik een dagje naar Jersey toe en heb ik een barbecue op Herm. Stefany zijn ouders komen ook! En over 12 dagen zijn Mama en Gertie al hier.

Blijf reacties geven en tot snel!

Hier nog foto's van het vliegveld, St. Peter Port en van de haven: http://picasaweb.google.com/113429780604205159919/VliegveldHavenEnStPeterPort#

  • 11 Augustus 2010 - 21:54

    Jenny:

    Haa Siebe,

    fijn desse 't dr nog steeds noa dien zin hes en zoe te leaze geit alles nog good met dich op 't werk.
    vind 't nog steeds knap van dich wiese alles bej halds, zou ik eigenlijk un veurbeeld aan motte neame ofnejt? :P haha..
    nou morgen kense van mig ok weer un berichtje verwachte :) dus wuurse ok weer op de huugte gehalde van mien verhoale in miami.
    nog vuul succes de letste weake en vuul plezeer met dien mam en gertie :)
    we spreaken os nog!!

    xxx Jenny

  • 12 Augustus 2010 - 08:50

    Uncle Gilde Huub:

    Hoi Siebe,

    Ga zo door met je verslagen, ik lees ze graag. Ik wens je veel werk- en priveplezier en voetbal ze.
    Groeten vanuit een rustig Velden en sinds kort de achterbuurman van oma.

    Uncle Gilde Huub.

  • 12 Augustus 2010 - 10:21

    Tim:

    Siebe nog even en je bent alweer thuis! Misschien niet leuk soms al die stress, maar denk maar zo, je leert er alleen maar van en het maakt je sterkter. Leuke foto's trouwens.

    Groeten Tim, pap en mam.

  • 12 Augustus 2010 - 15:30

    Pap En Mam:

    Ondanks det d'n drukste tied gewaes is blief ze toch maar druk bezig.
    Nog ein gooj waek en den is mam al dao, en veur des ze 't wets staon we dich in Düsseldorf al op te wachte.

    Tot gauw!
    xxx
    Pap en mam

  • 15 Augustus 2010 - 09:12

    Juul:

    Ha sieb leuk verhaal! Ja echt bijna ga je naar huis! Nou ik ga je uitzwaaien of inchekcen haha we zullen zien tot vanavond:D

    xxx Juul

  • 15 Augustus 2010 - 13:54

    Marianne Lucassen:

    Hey Siebe, ut blief keileuk um dien verhaole te laeze. Man wat hebs dich ut drök. Maar auk unne feine tiëd, dae pak nemus dich mier aaf. Geneet nog van de letste waeke en ut bezeuk van mam en Gertie.

    Groeten!

  • 16 Augustus 2010 - 15:31

    Gertie:

    Ha Siebe,

    Weej zien al teruuk van de camping. Het heat gister de ganze daag geregend. Maar volgende week komme mam en ik al. Haoppelijk hebbe we gen vertraging. Den ken ich eindelik met eige auge zeen wie het dao is. Ich verheug mich der eg op.
    Dieke kus en tot volgende weak
    Groetjes auch van Piet

    Gertie

  • 16 Augustus 2010 - 17:03

    Jos En Petra:

    Hoi Siebe,
    wederom een uitgebreid verslag,je hebt weer genoeg te doen gehad. Veel plezier de volgende week met je moeder en Gertie.
    Tot de volgende keer en groetjes uit Lomm

  • 16 Augustus 2010 - 19:02

    Piet:

    Ho,ho Munten na al dat gedoe destijd m.b.t. die geweldige steekpaas van mij begin je nu in één keer over een assist ?????????. valt me wel een beetje tegen dat je op de bank begint en ook nog eindigd..ligt dit aan de conditie of hebben ze betere spelers??. Overigens wij hebben a.s. donderdag ook een BBQ van Herm. groetjes Piet

  • 18 Augustus 2010 - 10:57

    Tamara Van Donkersgoed:

    Hi Siebe,

    jaja ik heb je gespot op waarbenjij.nu :)

    jemig jij hebt echt veel extra's elke keer..

    Donderdag komen jij en milou, mij en Bjorn opzoeken toch? lijkt me leuk, zie ik eindelijk eens tegen wie ik praat aan de telefoon :)

    zie je morgen!

    groetjes tamara

  • 20 Augustus 2010 - 10:43

    Helga Isa En Job:

    Heyy Siebe !
    Super ! dien verhoale, is toch maar weer n hiele ervaring en geweldig dasse t gedoan hebs. Geniet dr nog maar lekker van, strax asse weer heej in dit saai durp bis, verlangse weer noar al dien vrinde in Guernsey !
    Dink zondaagmorge 10.00 oar aan os ...2,5 oar dae afschuwelijken berg opfietse...Mont Ventoux here we come !!!
    hiel vuul groete oet Velde ennn dink maar aan dien mooder dan kumse die 32 daag nog wal
    door...:-]
    groet Isa Job en Helga

  • 22 Augustus 2010 - 13:01

    Gerry Uit Baarlo:

    Ha Siebe,

    Leuk um aaf en toe un kijkje te nemen op dien site!
    Ik wens dich nog vuul plezeer de letste waeke, en zorg good veur mam en tante Gertie de kommende daag!

    Groetjes van Gerry (oud buurmeisje en vriendin van Mam.)

  • 23 Augustus 2010 - 07:39

    Lenie:

    Hallo Siebe,

    Wat gaat de tijd snel. Geniet nog van de laatste weken.

    Groetjes, Lenie.

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Nederland, Amsterdam

Stage in Guernsey

Recente Reisverslagen:

22 September 2010

Ben weer thuis

20 September 2010

Het is voorbij!!

09 September 2010

Nog even genieten!

26 Augustus 2010

Nog minder dan een maand!

11 Augustus 2010

De laatste weken breken aan!
Siebe

Actief sinds 09 Maart 2010
Verslag gelezen: 343
Totaal aantal bezoekers 23254

Voorgaande reizen:

20 April 2010 - 21 September 2010

Stage in Guernsey

Landen bezocht: