Het gaat snel nu!! - Reisverslag uit Amsterdam, Nederland van Siebe Munten - WaarBenJij.nu Het gaat snel nu!! - Reisverslag uit Amsterdam, Nederland van Siebe Munten - WaarBenJij.nu

Het gaat snel nu!!

Door: Siebe

Blijf op de hoogte en volg Siebe

01 Augustus 2010 | Nederland, Amsterdam

Hoi!!

Hier weer een verslag!

Woensdag 21 Juli:
Deze dag was ik vrij en Juliet was ook vrij. Zei moest spulletjes hebben voor haar familie die kwam en zijn we samen naar stad gegaan om spulletjes te kopen voor haar familie die van 24 tot 31 hier bleef. Haar familie verblijft op een camping in Guernsey. Daarna heb ik Juliet nog Fermain Bay laten zien een hele mooie baai en daar hebben we nog wat gedronken. Daarna ook nog naar Jerbourg Point. Dat is een mooi uitzichtpunt waar je met goed weer zelfs Frankrijk kunt zien liggen. Toen ben ik naar huis gegaan en heb ik s’avonds niet meer veel gedaan.

Donderdag 22 Juli:
In de morgen moest ik eerst even werken had een aankomst in de haven en daarvoor nog wat bezoekjes. In de middag was ik lekker vrij en ben ik met Stefany en Juliet over het eiland gereden. Eerst gingen we naar een heel mooi uitzichtpunt. Saints Bay punt heet dat. Een van de mooiste punten van het eiland. Daarna gingen we nog even naar Fermain Bay om dat ook even aan Stefany te laten zien. Toen gingen we naar St. Peter Port even wat eten want we hadden honger gekregen. Na het eten gingen we nog even naar het Resevoir toe op het eiland. Hier word het water voor de mensen op het eiland opgeslagen. Rond 6 uur gingen we richting de fish and chips winkel en hebben we daar allemaal kippnuggets met friet gehaald en bij Juliet thuis opgegeten. Onder het eten gingen we nog een film kijken. Rond 10 uur gingen we weer naar huis want we moesten allemaal werken vrijdag.

Vrijdag 23 Juli:
Vandaag had ik een hele drukke dag. Ik begon eerst met 3 bezoekjes en rond 11 uur was ik op kantoor ik had even voor de spullen klaar te maken voor volgende week. Want om 1 uur had ik weer een vlucht die aankwam. Na de vlucht ging ik weer snel terug naar het kantoor om alles af te maken. Ik had gelukkig net alles af voor dat de Zurich vlucht kwam. Zoals gewoonlijk weer te laat aankwam. Daarna de mensen nog bezocht en rond 7 uur was ik klaar. Heb in 1 stuk door gewerkt van 9 uur s’morgens tot 7 uur s’avonds. In de avond vroeg Stefany of ik bij haar kwam eten en daarna een film kijken. Ze had heel lekker gekookt. Toen de film gekeken en rond 10 uur naar huis want morgen had ik een van de drukste zaterdagen van mijn stage.

Zaterdag 24 Juli:
Ik moest al om half 9 beginnen met een bezoekje. Eigenlijk zoude de mensen vrijdag aankomen maar ze hadden de vlucht gemist. Dus waren ze vrijdagavond heel laat aangekomen. Daarna snel naar het vliegveld voor de vluchten van Rotterdam en Hannover. Alles verliep redelijk goed maar het kan nog altijd beter. Daarna moest ik naar de haven toe voor een aankomst. Toen Stefany en Juliet op gaan halen want de ouders van Juliet kwamen aan om 1 uur. Op deze boot had ik ook klanten zitten. Dus toen we boven op het gebouw gezwaaid hadden naar ze ging ik snel naar onder voor de mensen. Ze kwamen er al meteen aan en zo kon ik snel weer naar buiten. Toen kwamen Juliet zijn ouders eraan het was leuk om ze te zien. Daarna moest ik snel weer naar het vliegveld voor een vlucht. Gelukkig had ik daarna even niks meer. En kon ik naar de camping toe van Juliet zijn ouders. Even een uurtje gezellig geklets moest ik weer naar het vliegveld. Ik had nog 3 vluchten die aankwamen. Gelukkig ging alles goed. Behalve dat ik er weer een extra had. Om kwart op 6 was ik klaar op het vliegveld en moest snel naar St. Peter Port om mee te gaan uit eten met de familie van Juliet. Het was een gezellig avond!

Zondag 25 Juli:
Ik moest al om 8 uur beginnen met het eerste bezoekje omdat er extra mensen waren die deze dag naar Herm gingen. Na dat bezoekje had ik een havenaankomst om kwart voor 9. Daarna nog 2 bezoekjes en toen had ik lekker in de middag vrij. Om 4 uur had ik weer een vlucht die anderhalf uur vertraagd was. Ik noem geen namen meer waar het vliegtuig vanaf kwam. Daarna had ik nog 3 bezoekjes en was ik om 8 uur klaar. Toen ben ik nog naar de camping van Juliet zijn ouders gegaan. Het was weer een gezellige avond. Juliet zijn ouders hadden bitterballen meegenomen. Ze waren echt heerlijk. Ze hadden ze gebakken in een klein frietpannetje. En ook hadden ze satésaus gemaakt, heerlijk die had ik gemist. Daarna moest ik nog naar huis maar dat bleek een probleem te zijn. Mijn lampje van benzine brandde al wat langer. Dus ik was stom geweest om niet te tanken. Toen ik net weg reed bij de camping hield hij er mee op. Daar stond ik dan zonder benzine. Ik scooter weg gezet op de camping. Gelukkig was Stefany er ook bij en kon ik bij haar achterop de scooter. Ze heeft me helemaal naar huis gebracht. Super bedankt nog Stef!! Echt geweldig!! Gelukkig hoefde ze niet meer zo ver naar huis want van mijn huis naar huis ben je in een paar minuten.

Maandag 26 Juli:
Ik heel lief gevraagd aan gastgezin kun je me brengen naar de camping en eerst even langs het tankstation gaan. Hij bracht me eerst naar hotel waar ik moest werken. Daarna kwam hij me weer ophalen en gingen we naar de camping. Helemaal geweldig hij had benzine van thuis mee genomen. Maar ik heb een wijze les geleerd als het lampje brand moet je tanken, haha. Daarna snel door naar volgende bezoekje. Die mensen had veel te vragen dus was ik bijna te laat bij de Wolters meeting. Dat doe ik sinds deze week. Mensen van de Company Wolters hebben normaal geen bezoekje. Maar omdat ze niet best Engels spreken heb ik er een vragenuurtje van gemaakt. Het was gelijk een succes. Daarna naar de haven voor een aankomst. In de middag nog de Zurich vlucht en daarna nog wat bezoekjes en s’avonds lekker thuis gebleven.

Dinsdag 27 Juli:
De dag begon met een aankomst in de haven. Daarna even naar kantoor gegaan me mail checken. In de middag had ik nog een vrouw die eerder kwam omdat ze eigenlijk naar Alderney zou gaan maar haar vlucht geannuleerd was. Ik had nog de Zurich vlucht en daarna nog bezoekjes. S’avonds ben ik weer naar de camping van Juliet zijn ouders gegaan en hebben we gezellig in de Pub van de camping gezeten.

Woensdag 28 Juli:
Het was weer mijn vrije dag. Ik heb vandaag niet veel gedaan. Wat gecomputerd, film gekeken. Alleen s’avonds ben ik gaan trainen. De training was deze week op Woensdag en volgende week trainen we op Donderdag omdat er geen plaats meer is op het veld. Lekker even weer 2 uurtjes getraind en daarna naar huis.

Donderdag 29 Juli:
Eerst ging ik in de morgen even naar het kantoor en daarna moest ik naar de haven toe voor mensen. De boot was natuurlijk ook weer anderhalf uur vertraagd. S’middags was ik weer vrij en ben ik eerst naar Stefany gegaan en daarna gingen we naar de haven om Juliet en zijn familie op te halen van de Herm boot. We gingen daarna naar Lihou Island. Daar kun je heen lopen als het eb is. Alleen ik had verkeerd op de tijdplanner gekeken dus we waren te laat daar en konden we er niet meer heen lopen. Was wel jammer. Maar daarna gingen we gezellig met alle fish and chips eten. In de avond niet meer veel gedaan.

Vrijdag 30 Juli:
Ik kwam vandaag op kantoor en zag de lijst en dan heb je midden in het seizoen opeens een hele rustige week eraan komen. Ik hoef komende week alleen maar wat te doen op Maandagmorgen en Dinsdagmiddag en Woensdag en Donderdag helemaal vrij. Opzicht vond ik het wel lekker. Het was vandaag ook niet al te druk voor mij. Kon zelfs tussendoor even naar huis voor wat te eten. Ik had s’middags nog 2 vluchten en daarna weer bezoekjes. Om 6 uur was ik klaar en ben ik snel even thuis gaan eten. Daarna naar Juliet zijn familie op de camping gegaan. Want het was hun laatste avond hier. Ze hadden barbecue dus heb ik nog gezellig een beetje mee gegeten. Die avond hebben we ook nog veel lekkers gegeten. Rond half 12 ging ik weer naar huis en heb ik afscheid genomen van de familie. Juul je hebt een super geweldige familie!! Ik moest alleen naar huis maar de benzine was gelukkig vol. Ik kon niet meer achterop bij Stefany want die bleef bij Juliet slapen in de tent.

Zaterdag 31 Juli:
Ik moest weer om 9 uur op het vliegveld zijn voor de vlucht van Rotterdam en Hannover. Het ging gelukkig heel goed met beide vluchten en daarna moest ik naar de Sark boot om mensen te begroeten. Verder nog in de haven een boot die aankwam op die boot gingen Juliet zijn ouders weg en ik zag ze nog staan en heb ik nog even gezwaaid. En daarna weer snel naar het vliegveld voor een vlucht. Ik had het niet druk die dag en had om 5 uur nog een vlucht en daarna heb ik thuis de Johan Cruijf Schaal gekeken op internet.

Nog 3 weken en dan komen Mama en Gertie al voor 4 daagjes. En daarna is het nog maar een kleine maand en mag ik al naar huis toe. Ik kan nu ook al zeg dat ik de volgende maand al thuis ben. Tot snel iedereen en bedankt allemaal voor de leuke reactie’s.

Deze keer geen foto’s volgende keer komen er foto’s op van het vliegveld.

Groetjes!!!

  • 01 Augustus 2010 - 12:51

    Joep:

    leuk verslaag weer siebe!!! Gank zoe door.

  • 01 Augustus 2010 - 13:08

    Tim:

    Schitterend meneer Munten!

  • 01 Augustus 2010 - 13:10

    Gertie:

    Ha Siebe,

    Leuk verhaol weer! Ich gaon now auch aaftelle, maondaag euver 3 weeke zien we der. Ich heb der kei veul zin in! Ken ich zellef ens zeen wie schoën het doa is. En dich wets alle leuke restaurantjes natuurlijk op het eiland, want de geis duk met de meadjes oet eate. Ich laot mich verrasse.

    Knuffel x Gertie

  • 01 Augustus 2010 - 16:51

    Siebe Haven:

    Hallo Siebe,
    Toch wel bijzonder om een Limburger te treffen met de Friese naam Siebe.We zijn weer gezond terug in Friesland na 14 dagen vakantie op Jersey en Guernsey.Alles was goed geregeld, ook door jou. Nu maar hopen dat Heerenveen vrijdag van PSV wint al zul jij daar anders over denken.
    Groeten Siebe en Gerry uit Wjelsryp Friesland

  • 01 Augustus 2010 - 19:44

    Pap En Mam:

    Hoi Siebe!

    Weer hielvuul leuke dinge gedaon. Maar good des ze ok aaf en toe mos werke.
    't Geit now wal hiel snel. Veur des ze 't wets bis ze al weer thoes en dan zul ze dien eiland nog gaon misse.
    Tot gauw!

    xxx
    pap en mam

  • 02 Augustus 2010 - 21:01

    Jos En Petra.:

    Hoi Siebe,zo te lezen heb je de afgelopen 2 weken weer niet verveeld. Effe gokken: Duitsland ( vlucht van 25 juli 1½ te laat ). Volgende maand alweer thuis. Waar blijft de tijd. Passen Anneke en Gertie wel allebei achter op je scooter?

    Gr. Jos en Petra...

  • 03 Augustus 2010 - 22:18

    Juul:

    Heej Sieb

    Weer een leuk verhaal hoor! En ik vond het erg leuk dat je met ons meeging! Het was erg gezellig! Bedankt voor alles! Ik zie je morgen want dan hebben we lekker met z'n 3en vrij!!

    xxx Juul

  • 04 Augustus 2010 - 13:50

    Lenie:

    Hallo Siebe,

    Ik vind het steeds heel leuk om je verhalen te lezen. Kijk weer uit naar je volgende verslag.

    Groetjes, Lenie.

  • 06 Augustus 2010 - 09:38

    Angelique:

    Hoi Siebe,
    Vind t nog steeds erg leuk om te lezen hoe je je vermaakt op t eiland.
    En telkens leuke verslagen om te lezen.
    Ga je goed,nu kan je gaan aftellen!
    Nog n paar fyne dagen als mam en Gertie komen!
    Groetjes Angelique collega van pap.

  • 07 Augustus 2010 - 17:07

    Ilse:

    há Siebe,

    Zo te lezen vermaak jij je wel daar maar ben je ook wel weer een beetje blij als je naar huis kan hihi en natuurlijk dan naar PSV want ook daarvan mis jij een aantal wedstrijden, helaas. Volgensmij zitten wij echt bij je in de buurt!

    Nog heel veel succes en plezier met je stage, lees het wel weer.
    xx

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Nederland, Amsterdam

Stage in Guernsey

Recente Reisverslagen:

22 September 2010

Ben weer thuis

20 September 2010

Het is voorbij!!

09 September 2010

Nog even genieten!

26 Augustus 2010

Nog minder dan een maand!

11 Augustus 2010

De laatste weken breken aan!
Siebe

Actief sinds 09 Maart 2010
Verslag gelezen: 272
Totaal aantal bezoekers 23268

Voorgaande reizen:

20 April 2010 - 21 September 2010

Stage in Guernsey

Landen bezocht: