Nog 2 maanden to go!! - Reisverslag uit Amsterdam, Nederland van Siebe Munten - WaarBenJij.nu Nog 2 maanden to go!! - Reisverslag uit Amsterdam, Nederland van Siebe Munten - WaarBenJij.nu

Nog 2 maanden to go!!

Door: Siebe

Blijf op de hoogte en volg Siebe

20 Juli 2010 | Nederland, Amsterdam

Hallo allemaal!!

Het gaat nog altijd goed en heb het nog goed naar mijn zin!!

Zondag 11 Juli:
De dag van de WK Finale. Ik moest eerst s’morgens naar het vliegveld gaan om de mensen te vragen of alles goed was van de vlucht die vertraagd was. Die vlogen die morgen weer terug. Ze waren heel blij dat ik alles goed geregeld had en hebben wel 3 keer dankjewel gezegd. En om 11 uur kwam het vliegtuig aan wat vertraagd was. Alle mensen waren niet zo blij omdat ze een dag later aankwamen. Vanaf toen moest ik veel gaan regelen ook omdat mensen nog een van alles geboekt hadden waar ze door de vertraging niet aan mee konden doen. Daarna was ik lekker even vrij tot rond 4 uur en toen had ik nog een vlucht en 2 bezoekjes die goed verliepen. Toen ik klaar was ging ik snel naar huis om de WK Finale te kijken bij Stefany zijn gastgezin. Ze hadden ons uitgenodigd voor eerst een barbecue en daarna de wedstrijd kijken. Ik kwam er aan rond 6 uur en ze hadden alles al klaar staan voor de barbecue. Het was heerlijk en kregen ook nog een heerlijk toetje. We waren net klaar toen de wedstrijd begon. Het was een hele spannende wedstrijd die helaas verkeerd afliep.

Maandag 12 Juli:
Deze dag begon ik eerst met een bezoekje en daarna ging ik na het kantoor voor een verslagje te maken van wat er allemaal gebeurd was in het weekend en dat naar mijn baas in Jersey te sturen. Ik heb ook beoordelingen voor de 1e en 2e periode gehad. De 1e periode was redelijk maar in de 2e periode heb ik bijna alles goed. Dus dat zit wel goed. Verder had ik vandaag nog een aankomst en bezoekjes.

Dinsdag 13 Juli:
Vandaag had ik een aankomst al in de morgen. Voor de aankomst had ik eerst nog een bezoek en daarna snel naar het vliegveld. In de middag was ik lekker vrij en ben ik met Stefany en Juliet eerst naar stad gegaan. Om kwart voor 4 gingen we een film kijken in de bioscoop. We kwamen daar in de bioscoop aan en we zaten helemaal alleen in de zaal. De zaal was maar 5 rijen groot dus groot was hij ook niet. Daarna had ik nog om half 7 een aankomst op het vliegveld. De mensen kwamen snel dus dat ging goed. Daarna gingen we met zijn 3e uiteten bij La Perla. Dat is al 2e keer dat we daar gingen eten. De eigenaar herkende ons al. Normaal zou ik op Dinsdagavond trainen maar deze keer had ik de aankomst dan om half 7 en kon ik wel nog voor 15 minuten naar de training gaan. Dus dat had geen zin.

Woensdag 14 Juli:
In de morgen had ik eerst een bezoekje. Verder had ik lekker vrij tot de vlucht van Zurich om 4 uur. In de middag wou ik met Stefany en Juliet naar het reservoir hier op het eiland gaan. We zouden Juliet op gaan halen. Maar toen we net bij haar waren begon het opeens heel hard te stormen. Onweer, regen, bliksem. Dus zijn we toch maar niet gegaan. Daarna zijn zei naar stad gegaan dat had voor mij geen zin meer want moest werken. Ik was die avond rond 8 uur klaar met werken.

Donderdag 15 Juli:
Vandaag was mijn vrije dag in de week. Stefany was s’middags ook vrij en toen is zei naar mij toe gekomen hebben we samen 2 films gekeken. Rond 6 uur ging ze weer naar huis en was ik voor het eerst sinds 2 maanden een avond alleen thuis. Opa en Oma waren naar feestje en de rest was op vakantie Herm.

Vrijdag 16 Juli:
Vandaag was de dag dat mijn vader en Gert-Jan aankwamen met de motor voor 3 daagjes. Ze kwamen met de boot van St.Malo. Maar eerst moest ik nog werken op het kantoor. Ik moest alle enveloppen klaar maken voor de volgende week en planning maken. Alles verliep soepel en was snel klaar zodat ik om 1 uur bij de haven kon zijn. Wonder boven wonder was de boot optijd in de haven. Toen ze aankwamen zijn we eerst naar hun hotel gegaan. Daarna zijn we over het eiland gaan rijden. Ik met de scooter voorop en zij volgde met motor. Dat was wel grappig want hier mag je toch niet harder rijden. We gingen om het eiland rijden en het eerste waar we stopte was Cobo Bay. Dat is een heel mooi strand met blauw water en een wit strand. Daarna reden we door en zijn nog gestopt om mooie uitzichtpunten. Rond 6 uur ging ik weer naar huis. We hadden half 8 afgesproken bij het Moores Hotel om te eten. Stefany en Juliet gingen ook mee uiteten. Het was een gezellig avond en we hebben heerlijk gegeten.

Zaterdag 17 Juli:
Vandaag moest ik gewoon s’morgens werken. Gelukkig ging alles goed met de vluchten van Rotterdam en Hannover. Alleen had ik 4 extra mensen. Maar die heb ik vaker dus dat komt wel goed. Maar alleen kreeg ik nog een telefoontje toen dat er mensen waren die ook niet op de lijst stonden aangekomen waren bij Fermain Valley. Dus ik daarheen gaan. Waren de mensen boos. Ze waren ook niet in systeem van Fermain Valley dus er was geen plaats. Uiteindelijk naar een 1 uur daar geweest te zijn heb ik een hotel geregeld aan de west kust. La Grande Mare heet het. Ze kregen daar de mooiste suite van het hotel met een balkon en ze hoefde zelfs niks extra’s te betalen. Ik dacht die zullen wel blij zijn. Maar nee een dag later belde ze dat het maar niks vonden daar aan de westkust en ze net zo goed naar de Noordzee hadden kunnen gaan. Nou en bedankt ook. Ik zei dat alles al betaald was dus ze moesten daar blijven. In de middag was lekker vrij dus. Ik ben toen met Pap en Gert-Jan eerst gaan eten bij Guernsey Pearl. Daar heb ik een favoriete baguette. Eentje met bacon en gesmolten kaas erop. Daarna nog snel naar de Little Chapel gegaan. Verder ook nog naar mooie baaien geweest en daar gezellig wat gedronken. Rond 4 uur moest ik weer naar het vliegveld voor de vlucht van Frankfurt die vorige week geannuleerd was. Gelukkig was dat deze week niet het geval maar wel was de vlucht vertraagd voor een uur. Om half 7 was ik weer thuis en moest om half 8 in de haven zijn bij restaurant The Boathouse. Waar we met zijn 3tjes zouden eten. Ik was gelukkig er rond half 8. We hebben deze avond ook weer heerlijk gegeten alleen het was wel heel erg veel. Daarna zijn we nog naar de Pub gegaan.

Zondag 18 Juli:
Deze morgen ben ik naar St. Peter Port gegaan met Pap en Gert-Jan. We spraken rond half 11 af bij de parkeerplaats. We zijn nog even door St. Peter Port gelopen en nog op een terrasje gaan zitten. Rond 12 uur moesten we weer gaan. De boot van Pap en Gert-Jan ging om half 2 weg. Rond kwart voor een hebben we afscheid genomen en ging ik weer naar huis. En zij weer met de motor terug richting Holland. Deze dag begon ik werken rond 4 uur met 2 bezoekjes. Maar de mensen kwamen allebei niet opdagen. Dus was ik wat vroeger op het vliegveld. Toen de aankomst was geweest ben ik snel naar huis gegaan en lekker thuis gezeten s’avonds.

Maandag 19 Juli:
Vandaag had ik een rustige dag. Ik was s’morgens vrij. Oma en de kinderen vroegen of ik mee ging zwemmen. Ze hebben kennissen op het eiland wonen waar zij mogen zwemmen. Ik ging dus mee en heb lekker anderhalf uur gezwommen. Ik moest me terug haasten want had om 2 uur afgesproken bij parkeerplaats om met Juliet even naar stad te gaan om wat spulletjes te halen. Gelukkig was mijn vlucht vertraagd dus kon ik wat langer in de stad blijven. Daarna heb ik gewerkt tot 7 uur en moest ik s’avonds rond 10 uur nog even naar de haven. De mensen die aankwamen vonden het helemaal geweldig dat ik zo laat nog daar was.

Dinsdag 20 Juli:
Vandaag begon de dag met bezoekje met de mensen die zo laat aankwamen. Ze waren heel enthousiast en hele leuke mensen. Op het eind gaven ze me ook nog eens 10 pond. Ik zei hoef niet maar de man duwde het in mijn hand. Daarna naar kantoor wat mailtjes sturen. Toen even bij wat hotels langs wat enveloppen geven. Om 3 uur ging ik weer terug naar vliegveld om mensen af te halen en te bezoeken. Ik was om 6 uur thuis en kwart op 6 begon mijn training. Ik moest snel zijn dus. Toen ik daar aankwam waren alle velden bezet. Er was een rugby toernooi. Toen zijn we maar uitgeweken naar Sausmarez Park en heb ik daar lekker 2 uur getraind. Nu ga ik naar bed en morgen ga ik genieten van mijn vrije dag.

Iedereen bedankt voor alle reacties!!

Hier nog foto's van de tijd dat mijn vader en Gert Jan hier waren: http://picasaweb.google.com/113429780604205159919/PapEnGertJanHier#

  • 21 Juli 2010 - 08:35

    Gertie:

    Ha Siebe,

    Fijn desse het nog steeds leuk hes doa en detse tevreeje zien euver dich! Weej hebbe dee woensdaag auch slech weer gehad, maar heej waas het noedweer. Piet is waal ein paar daag met de brankweer bezig gewees um alles op te ruime. Der waare zelfs daken van de hoese auf. Now is het weer werm, maar dees week kriege weej gelukkig auch airco. Opa en oma hebbe de veurige week al airco gekrege, die zitte now lekker koel. Zoaterdaag goan we noa het fies beej Gerry en Ron, met pap en mam. Die hebbe ein 40+ party. Verder gen niejs

    x Gertie

  • 21 Juli 2010 - 09:39

    Tim:

    Good um te leaze det dr ouk nog tevreeje minsen ziejn! Zoe ken ut ouk dus! Vuul plezeer nog.

    Gr. Tim

  • 21 Juli 2010 - 10:49

    Juul:

    Heej sieb:D

    weer leuk verhaal hoor! Ik vond het echt erg gezellig om je vader en zijn vriend te ontmoeten! Ik zie je zo in de stad:D gezellig lunchen

    tot zo

    xx Juul

  • 21 Juli 2010 - 11:41

    Pascal Mann:

    Siebe jong, alles goad doar zoe te hure en te zean! we zean os euver 2 moand weer en dan drinke we der unne met zun alle!!

    tot snel(K)

  • 21 Juli 2010 - 17:07

    Pap En Mam:

    Heej Siebe!

    Des ze nog tied haes um te schrieve met allemaol dien bezighede.
    Wel leuk, blief dao meij doorgaon.
    Pap en Gert-Jan hebbe het auk keileuk gehad beej dich.
    Leuk det d'r auk nog tevreeje minse zien. Kins ze trouwes good gebroeke met al det oet aete!
    Now zien 't nog maar 62 daag veur des ze weer thoes bis, jeej wat geit det snel.
    Geniet d'r nog maar van en tot gauw.

    xxx
    Pap en mam

  • 21 Juli 2010 - 17:59

    Helmaja (Stef's Mam):

    Hoi Siebe!
    We kennen elkaar nog niet maar daar gaat binnenkort verandering in komen:p. Jaja,
    Volgens mij heb jij best leuk werk daar als ik het allemaal zo lees.
    Alleen de reacties van je familie en vrienden, daar moet je maar ff een ondertiteling onder zetten hoor, foei!! Ik dacht dat het Achterhoeks erg was, maar dat Limburgs!!!! Geweldig.
    Veel succes verder met alles en blijf vooral genieten.
    Tot gauw,
    groetjes,
    Helmaja
    mams van Stefany

  • 21 Juli 2010 - 18:18

    Jos Lomm:

    Fijn dat je nog alles onder contrôle hebt. Eindelijk kon je pap bijhouden op z'n motor. Hoe hard mag je daar trouwens rijden?
    Het echte warme weer is voorlopig hier voorbij. Effe een week van 20-25 grC. Tot de volgende keer.

    Jos...

  • 21 Juli 2010 - 20:51

    Marleen:

    Hoi Siebe,
    Het weekendje met pap en Gert-Jan is wel gezellig geweest volgens mij. Ben er een beetje jaloers op.
    Mooi eiland, lekker eten en drinken. Ik vind het ook erg goed van je dat je iedere keer verslagen doet schrijven wat je hebt meegemaakt.
    Leuk om te lezen.

    Gezellige groetjes uit Hedel

  • 23 Juli 2010 - 13:05

    Angelique:

    Hoi Siebe,
    nog 60 dagen en dan ben je weer terug,by al je vrienden en familie.
    Gaat toch wel snel heh,vooral als je het daar naar je zin hebt.
    Leuke foto,s met je pap en Gertjan,vooral de motors en jy met de scooter.
    Ik wens je nog veel plezier en geniet er ook van,Gr. Angelique collega van pap.

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Nederland, Amsterdam

Stage in Guernsey

Recente Reisverslagen:

22 September 2010

Ben weer thuis

20 September 2010

Het is voorbij!!

09 September 2010

Nog even genieten!

26 Augustus 2010

Nog minder dan een maand!

11 Augustus 2010

De laatste weken breken aan!
Siebe

Actief sinds 09 Maart 2010
Verslag gelezen: 247
Totaal aantal bezoekers 23270

Voorgaande reizen:

20 April 2010 - 21 September 2010

Stage in Guernsey

Landen bezocht: