Al over de helft!!! - Reisverslag uit Amsterdam, Nederland van Siebe Munten - WaarBenJij.nu Al over de helft!!! - Reisverslag uit Amsterdam, Nederland van Siebe Munten - WaarBenJij.nu

Al over de helft!!!

Door: Siebe

Blijf op de hoogte en volg Siebe

10 Juli 2010 | Nederland, Amsterdam

Hallo allemaal, Ten eerste wil ik iedereen bedanken die hier altijd reageert. Vind het leuk om te lezen als mensen reactie's geven dus ga zo door! En ik ben al over de helft van mijn stage nog iets meer dan 70 dagen en dan ben ik weer terug in Holland.

Donderdag 1 Juli:
Deze dag had ik het niet al te druk. Ik begon de dag met een bezoekje en daarna kon ik naar huis en terug naar het vliegveld om 4 uur voor de vlucht van Zurich. Toen nog de vlucht van Alderney en daarna nog wat mensen bezocht en daarna naar huis.


Vrijdag 2 Juli:
Eerst moest ik s'morgens op kantoor werken om alle spullen voor de komende week klaar te hebben. Maar ik moest wel doorwerken want om 3 uur moest Nederland tegen Brazilie voetballen. Ik was gelukkig al om half 2 klaar. En ben daarna naar Juliet gegaan om Nederland te kijken. Snel oranje shirt aan gedaan en de wedstrijd gekeken. Gelukkig won Nederland naar een spannende wedstrijd met 2-1. Daarna moest ik snel weg want ik moest een familie gaan bezoeken. Na het bezoekje ben ik snel naar huis gegaan om me om te kleden. Daarna gingen we weer met zijn 3tjes uiteten bij La Perla . Het was een gezellige avond!

Zaterdag 3 Juli:
Vandaag was een zeer drukke dag. Het begon s'morgens met de vluchten van Rotterdam en Hannover. Daarna moest ik naar de haven toe voor nog 2 aankomsten. Tussendoor had ik even pauze en ben ik met Stefany naar Juliet gegaan om Duitsland te kijken helaas wonnen ze! Daarna moest ik werken de vlucht van Frankfurt afhalen. Toen dat gebeurt was kon ik starten met de 4 bezoekjes. Ik had hotels over het hele eiland. Alleen bij het 2e bezoekje kwamen de mensen niet opdagen. Ik moet toegeven dat ik de laatste tijd het werk een beetje vervelend begon te vinden elke keer hetzelfde vertellen enz. Maar toen ik mijn laatste bezoekje had in Del Mar Court. Heel mooi appartementencomplex, heb ik het plezier weer wat terug gekregen. Daar waren mensen die heel geintreseerd waren in alles en heb daar zeker 1 uur en 15 minuten gezeten, en over vanalles en nog wat gehad. Als mensen graag veel willen weten en zeer geintresseerd zijn vind ik het werk ook leuk om te doen maar ik hou het werk nog zeker vol want heb het eigenlijk ideaal met het werk. Alleen niet als je telefoontjes krijgt op je vrije dag ofzo.

Zondag 4 Juli:
Op deze dag begon ik eerst s'morgens weer met het bezoeken van mensen. Daar was ik nog iemand tegen gekomen die werkte in de 2e kamer voor de PVDA. In de middag was ik even vrij tot 4 uur. Toen is Juliet naar mij gekomen om mijn huis te zien. Normaal zou dat niet kunnen want als iedereen thuis is zijn we met 7 mensen hier thuis. Maar ze zijn nu op vakantie naar Herm voor 2 weken. Dus ben ik alleen met Opa en Oma thuis. En daarna hebben we nog maar een film gekeken want we hadden niet veel te doen anders. Rond 4 had ik veel mensen op de vlucht van Zurich. Gelukkig hoefde veel mensen geen bezoekje en was ik die avond lekker vroeg klaar.

Maandag 5 Juli:
De dag begon met bezoekjes. Bij een heel vervelende familie. Ik kwam daar en alles kon beter volgens de vrouw. Ik moest de envelop indelen volgens haar wat niet ging. Ze dacht dat ze alles beter wist en vond alles maar slecht geregeld. En uiteindelijk hoefde ze nog niet eens informatie te hebben. Daar kom ik dan dus mijn bed voor uit. Toen even naar kantoor mijn mail gecheckt. In de middag had ik weer de vlucht van Zurich. S'avonds de mensen bezocht een normaal dagje door de week dus. Vandaag was ook papa jarig dus heb ik even met hem gebeld. Hij komt 16 juli met de motor samen met Gert-Jan voor 2 nachtjes naar Guernsey. Verder heb ik niet veel speciaals gedaan.

Dinsdag 6 Juli:
Ik had s'morgens lekker vrij. Lekker thuis gebleven tot 3 uur. Daarna had ik de vluchten van Zurich en Jersey. Dat was het gelukkig voor vandaag en daarna kon ik snel naar huis moest me in het oranje gaan kleden. Toen zijn we naar de pub gegaan met Stefany, Juliet en Emma de zus van Juliet hier op het eiland van haar gastgezin. Nederland kwam al snel op voorsprong en de 20 mensen in de pub die oranje gekleed waren juichde allemaal. Gelukkig wonnen we de wedstrijd en kunnen we ons opmaken voor de finale tegen Spanje.

Woensdag 7 Juli:
Vandaag was mijn vrije dag en gelukkig had Juliet ook vrij dus konden we naar stad gaan om wat te halen. We hadden rond 1 uur bij parkpeerplaats afgesproken. Toen zijn we eerst even wat gaan eten en daarna de stad in gegaan. Ik heb een nieuwe zwembroek gehaald. Blauw met witte strepen erop en nog een nieuw t-shirt. We hebben ook nog een lekker ijsje gehad. Je kunt hier heerlijk ijs krijgen. Vooral de mango smaak vind ik lekker. Ook nog een smoothie gehad in de stad en daar werkte een domme jonge die kwam vragen: Do you like the movie. Hij bedoelde wat anders. Maar dat konden we dus niet verstaan. Uiteindelijk wilde hij zeggen Do you like the smoothie. We hebben ons kapot gelachen haha. Daarna zijn we richting mijn huis gegaan. Want mijn gastfamilie was nog altijd op vakantie. Ik ging koken voor Juliet en Stefany. Ik had als voorgerecht tomatensoep gemaakt. Hoofdgerecht pasta met tomatensaus en gehaktballetjes erin. En als nagerecht had ik een taart. Niet zelf gemaakt maar uit de winkel. Ook onder het eten Duitsland - Spanje gekeken. Na het eten hebben we nog een film gekeken. En daarna gingen ze weer naar huis toe.

Donderdag 8 Juli:
Deze dag had ik ook zo goed als vrij. Ik had alleen een haven aankomst om half 4. Stefany had ook vrij dus ben ik met weer naar stad gegaan. We zijn eerst weer wat gaan eten en daarna heeft zei nog wat spulletjes gekocht. Om half 4 moest ik naar de haven en Stefany ging mee ze wilde wel eens zien wat ik moest doen. Maar deze keer was het weer geen pretje. Mensen waren hun bagage verloren. Ze hadden in de verkeerde ruimte gedaan het zat wel op de boot maar helemaal achter aan. Dus de man was helemaal boos en heeft de medewerkster van Conder Ferries helemaal uitgescholden. Ik proberen tot rust te kalmen en naar taxi begleid. Daarna zijn we nog even een ijsje gaan eten en nog wat gaan drinken. Toen snel even naar huis want s'avonds gingen we weer met zijn 3-tjes uiteten. We gingen eten bij een pizzaria. We hadden allemaal een pizza en die waren echt heel groot. Daarna naar huis want moest vrijdag weer vroeg beginnen.

Vrijdag 9 Juli:
Ik begon weer om 9 uur op kantoor met de voorbereidingen voor de komende week. Ik was rond 3 uur klaar en daarna kon ik naar het vliegveld. Toen dat gedaan was meteen de mensen bezocht en daarna naar huis. Moest om half 9 weer terug zijn op het vliegveld voor de late Gatwick vlucht. Daarna die mensen weer bezocht en rond half 10 was ik weer thuis en kon ik lekker eten.

Zaterdag 10 Juli:
Het was weer zaterdag. Ik was wat eerder op vliegveld omdat mensen wat problemen hadden met de creditcard gegevens van de huurauto. Dat opgelost zag ik op het scherm Hannover een half uur eerder kwam. Ik zag het al gebeuren. Een treurige dacht in aantocht. Gelukkig verandere het en kwam hij gewoon normaal aan. Alles was oke bij de vlucht en kon daarna meteen naar de haven voor andere mensen. Geen problemen bij de haven echt ongelofelijk. Ik was rond 12 uur weer thuis en van mijn treurige dag was nog geen sprake van. Om 1 uur ben ik met Juliet even naar het strand gegaan voor 2 uurtjes. De zee was al een stuk warmer dan 2 weken geleden en hebben er paar minuten in gezwommen. Om 4 uur moest ik weer naar huis voor de vlucht van Frankfurt. En ja toen ik daar kwam was hij vertraagd. Nee he, Er werd gezegd 2 en half uur vertraagd. Maar daarna werd het nog erger. De vlucht was geannuleerd. Nee he daar zaten dan 25 mensen die geen hotel hadden en gelukkig kon Sally de baas van Juliet mij goed helpen met het vinden van de hotels voor de mensen en dat was geregeld naar een klein uurtje. Toen alles hotels gebeld dat de mensen dagje later kwamen. Toen zag ik plosteling op mijn lijst dat ik door al die stress mensen was vergeten af te halen van de vlucht van Alderney. Ik de mensen bellen en daarna dus meteen bezocht. Ze waren niet helemaal blij maar ik had maar uitgelegd van de annulering. Op het laatst nog nederlandse mensen bezocht. Dat vind ik toch altijd wel wat leuker omdat ik dan fijn mijn eigen taaltje kan spreken. En morgen moet ik dus op mijn vrije morgen naar het vliegveld voor de vlucht van Frankfurt die vandaag geannuleerd was. Verder is morgen ook nog de WK finale. ik moet werken tot half zes dus kan het makkelijk kijken. Ik ga het kijken bij Stefany zijn gastfamilie. Die hebben ons uitgenodig voor een barbeque ook dus dat is wel leuk. Verder heb ik deze week 2 dagen vrij. En komt mijn vader op Vrijdag.

Tot over iets meer dan 70 dagen en laten we hopen dat Nederland morgen het WK wint.

Hier nog wat foto's van mijn kantoor en van uiteten enz: http://picasaweb.google.com/113429780604205159919/KantoorSiebe#


Groetjes Siebe

  • 11 Juli 2010 - 02:08

    Pap:

    zeg maar op det eiland det motorclub Velden der aan kump kinne we lekker toere met dien collegaas,want die hebbe allemaol unne sckooter nog 4 nachtjes slaope dan kinne wu weer effe knokke gr henk

  • 11 Juli 2010 - 07:41

    Leo:

    Hoi Siebe

    Toen ik de vurige schreef waas 't 36 graden. Naow is 't zondaagmorge 9 uur en is het al weer ( effe kieke ) 25.4 grade. Det wurt weer niks doon vandaag. 't is nog vruug, dus heb nog energie um dien verhaaltje te leeze. Ik heb ok effe op google meps gekeeke of weej vanaaf os vakantieadres langs koste komme (weej zitte tenslotte toch al in Mol Belgie. Bliek det 762 km te zien. Sorry, geit os neet leuke in eine daag op en neer. Gelukig heb se nouw en paar foto's vaan dich zelf d'r beej.
    Daan hoove weej gaar neet te komme um dich te zeen. Verder is Boalder al oetgeschakelt op 't OLS, en geit Helden en 't belgische Stokkum zondaag oetmake win d'n UM mei noa hoes meug neeme. Ik stop nouw met 't tikke vaan de letterkes, er moot ok nog ruumte euver blieve vur de andere minse. Ik goan noaw met Tom de coloniste van catan doon. Is kwik is al opgelaupe tot 25.9 grade. Werm genog um neet vuul mier te doon.

    Groetjes Leo.

  • 12 Juli 2010 - 07:47

    Gertie:

    Ha Siebe,

    Leuk verhaol weer. Jaommer det Nederland verlorre heat, maar ja der ken der maar eine winne. Het is heej weer tropisch werm, neet um oet te hoaje, ein lekker windje waas now wel lekker. Maar ja het is zomer dus we motte maar neet klage. Maar ein bietje verkoeling....
    Leuk det pap vriedaag kump met Gert-Jan! Fijne week wir en tot schrieves
    x Gertie

  • 12 Juli 2010 - 21:10

    Petra En Jos:

    Hoi Siebe,
    We hebben vandaag noodweer gehad. Was op weg naar mijn werk en toen kwam het met bakken uit de hemel en het werd heel donker, je zag niets meer. Ben gelukkig goed aangekomen.
    Je hebt weer een uitgebreid verslag geschreven en leuk om te zien waar je werkt.
    We lezen dat Henk dat je weer komt opzoeken. Maak er een gezellig weekend van. Tot de volgende keer.

    Groeten uit Lomm

  • 12 Juli 2010 - 23:02

    Juul:

    Heej Sieb:D

    Leuk verhaal weer:D Ja die stomme passagiers ook! Word gek van ze altijd maar zeuren. Gelukkig trekken wij er ons niks van aan!

    Morgen lekker uit eten en Movie!!!1

    Liefs xx Juul

  • 13 Juli 2010 - 10:12

    Pascale Mam Van Juul:

    hai Siebe,
    Leuk verhaal, kon ik ook een lezen wat jij allemaal op dat eiland doet.
    Gezellig dat jullie zo met zijn drieen optrekken. Zie je over anderhalve week.
    Groetjes pascale

  • 13 Juli 2010 - 10:33

    Viv:

    moah dich mos ein book goan schrieve, wat kens stig verhaole type zeg!
    hihi wal leuk um te hure huur sieebie!

    Keileuk det diene pap dao auk heer is gekomme!:D
    vuul plezeer nog dao en we spreke os nog!

    x vivian

  • 14 Juli 2010 - 12:04

    Samira:

    Haa Siebie! Wat leuk om je verhalen te lezen! Vorige week moest ik mensen de tickets overhandigen.. zat er eentje bij die naar Guernsey ging! Moest direct aan jou denken.. mss heb je die wel al ingecheckt of niet! Amuseer je maar doen wij hier ook! hihi!

    Byebye! xx

  • 16 Juli 2010 - 14:47

    Bianca Stoffels:

    Haaa Siebe!

    En al get gehuerd ofs se hiej stage moogs komme loape?
    Succes nog doar!

    X

  • 17 Juli 2010 - 08:41

    Celine:

    Hi Siebje!!

    Leuk leuk zeg om je verhalen te lezen! Je schrijft gezellig! Bij mij is nooit 't moment gekomen om er even voor te gaan zitten en ook mijn verhaaltjes hier te plaatsen. Shame on me! & Respect voor jou!;-)

    Voor mij zit 't er weer bijna op. Morgenmiddag vertrekt mijn vliegtuig richting NL. Hou je goed & we doen snel weer bij beppen, vanuit NL!

    Liefs, Celine.

  • 19 Juli 2010 - 14:45

    Stefany:

    Hee Siebje!
    Leuk verhaal heb je weer geschreven!
    vind het altijd leuk om al je verhalen te lezen!

    Liefs xxxx Stefany

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Nederland, Amsterdam

Stage in Guernsey

Recente Reisverslagen:

22 September 2010

Ben weer thuis

20 September 2010

Het is voorbij!!

09 September 2010

Nog even genieten!

26 Augustus 2010

Nog minder dan een maand!

11 Augustus 2010

De laatste weken breken aan!
Siebe

Actief sinds 09 Maart 2010
Verslag gelezen: 278
Totaal aantal bezoekers 23266

Voorgaande reizen:

20 April 2010 - 21 September 2010

Stage in Guernsey

Landen bezocht: