Rustige week gehad met slecht weer en vertraging - Reisverslag uit Londen, Verenigd Koninkrijk van Siebe Munten - WaarBenJij.nu Rustige week gehad met slecht weer en vertraging - Reisverslag uit Londen, Verenigd Koninkrijk van Siebe Munten - WaarBenJij.nu

Rustige week gehad met slecht weer en vertraging

Door: Siebe

Blijf op de hoogte en volg Siebe

30 Mei 2010 | Verenigd Koninkrijk, Londen

Hoi!!!

Hier weer een verslag. Zal niet zo'n lang verslag zijn omdat er niet al te veel gebeurd is deze week.

Dinsdag heb ik s'morgens het aquarium bezocht en het underground museum om te zien hoe dat er uit zag. Daarna ben ik mijn nieuwe scooter op gaan halen. Heb nu een nieuwe die is rood. De andere was een gehuurde en moest terug nu een gloednieuwe! Verder heb ik nog een vlucht afgehaald met nederlandse mensen die dag. Die ik s'avonds om half 9 naar de voetbaltraining nog bezocht had. Dus aan het eind van de dag was ik wel moe. Maar de dag erna was mijn vrije dag dus kon ik lekker uitslapen.

Woensdag heb ik dus helemaal niks gedaan. Ik werd wakker en het regende pijpenstelen en kon dus niks aan gaan doen. Heb ik de hele dag binnen gezeten.

Donderdag ben ik met Milou naar het ondergronds ziekenhuis geweest en nog naar de goudsmit. Verder die dag ook niet veel meer gedaan.

Vrijdag was weer dag van de lijst. De lijst was binnen en heb ik van 9 tot 5 op kantoor gezeten om alles klaar te maken voor het weekend erna.

Zaterdag moest ik weer om 9 uur op kantoor zijn voor de vluchten van Rotterdam en Hannover. Toen ik s'morgens naar kantoor ging regende het dus kwam ik zeiknat aan op kantoor. Niks aan te doen. Ik wou eigenlijk mijn regenpak aandoen maar die had ik blijkbaar al een paar jaar niet meer aan gehad en was me veel te klein. Toen op het vliegveld was gelukkig de vlucht van Hannover niet te vroeg en ging het goed met de bussen. Verder heb ik die middag lekker kun rusten voor de avond. In de avond had ik 2 vluchten en 1 aankomst in de haven. Eerst naar vliegveld gaan en was de vlucht 1 uur te laat. Dus ik hele tijd bij Informatie balie staan praten. Toen kwam zelfs mijn 2e vlucht nog eerder en meteen daarna kwam de andere ook al. Toen ik daar klaar was kon ik richting de haven gaan want daar had ik om half 10 een aankomst. Toen ik daar aankwam zag ik op het bord staan: Expected 22:30. Dacht oh nee! Weer een uur vertraging. Achjaa dat hoort erbij he. Toen ben ik boven maar op het balkon van de haven gaan zitten met een muziekje op. Toen kwamen de mensen gelukkig en alles was verder goed.

Vandaag had ik in de morgen eerst 2 bezoekjes. In de middag had ik vrij en heb ik de wedstrijd van Engeland gekeken. En in de middag om 4 uur had ik ook weer vlucht. En ik kwam aan op het vliegveld en raad eens wat er was. Ja goed geraden een uur vertraging weer. Dus weer hele tijd bij balie gestaan praten. Kwam ik erachter dat die vrouw die daar werkte uit Camberley kwam uit Engeland waar IVO elk jaar heen gaat met uitwisseling en ik ook een keer ben geweest. Dat was wel grappig. Toen had ik nog een bezoekje daarna en kon ik weer naar huis. Ik was dit weekend alleen thuis want opa en oma waren op vakantie en de rest was op de camping in Herm. Rond 7 uur kwamen opa en oma terug van vakantie! En de hond was ook weer terug naar een vakantie. Toen heb ik de hond nog uitgelaten aan de zee. En ik was weer zo dom om een stok te pakken om te gooien en iets te ver bij de zee te staan. Toen kwam er een hoge golf en waren mijn schoenen helemaal nat en mijn sokken.

Komende week is het niet al te druk omdat er geen vakantie is in Duitsland en Nederland.

Maar woensdag ga ik koken voor de hele familie hopelijk dat het gaat lukken. Als er nog tips zijn zoals recepten geef ze maar!!!

En volgende week woensdag komen pap en mam al dus dat gaat al snel!!

Tot volgende keer !

groetjes

  • 30 Mei 2010 - 21:55

    Gertie En Piet:

    Ha Siebe,

    De kens dich baeter ein duikpak kaupe, det ken se den drage op de scooter en asse de honk oet geis loate. Den bliefse waal druug. Suc6 met koaken woensdaag, as os noch recepten invalle mailen we ze noch waal.

    Groetjes Gertie en Piet

  • 31 Mei 2010 - 01:08

    Pascal Mann:

    Siebe jong, un lekker indisch recept!!:

    Nasi Goreng met Kip sate
    Hoofdgerecht 4 personen
    Bereiding: ca 20 minuten

    Nodig:
    1 pak snelkookrijst a 400 gram
    1 ui
    1 prei
    2 eetlepels zonnebloemolie
    250gr verse kipfilet(blokjes)
    1 zakje mix voor Nasi (Conimex)
    2 eetlepels ketjap manis
    12 stokjes diepvries kipsate
    Lekker met kroepoek

    Bereiding:
    Kook de rijst volgens gebruiksaanwijzing gaar en laat hem afkoelen
    Pel de ui en snipper hem fijn
    Maak de prei schoon en snijd hem in ringen
    Maak het zakje mix voor Nasi volgens gebruiksaanwijzing aan, dit moet 10 minuten wellen.
    Verhit 2 eetlepels zonnenbloemolie in een hapjespan of wok
    Bak hierin de ui in 5 minuten glazig
    Verwarm ondertussen de kipsate volgens de gebruiksaanwijzing
    Snijd de kipfilet in blokjes. Voeg de kip toe aan de ui en bak het al omscheppend ca. 5 minuten.
    Voeg de prei, mix voor nasi en ketjap manis toe en bak het ca. 5 minuten
    Voeg de rijst toe en bak het ca. 3 minuten

    Schep de Nasi Goreng op de borden en leg de kipsate erop. Lekker met kroepoek.

    Heeeeerlijk!!

    Succes nog siebe he!!
    spreke os snel weer!!

    Xx

  • 31 Mei 2010 - 09:02

    Simone:

    Haa Siebe!

    Heb je weer goed je geduld op de proef kunnen stellen haha..
    Dat was al niks voor mij geweest al dat wachten!
    Maar wat heel lekker is om te koken is PREISCHOTEL ofterwokl LEAGDISH (hopelijk goed gespeld :P )!

    Dat is heel makkeljik te maken.
    Het is een ovengerecht.
    Dan doe je aardappelschijfjes op bodem en dan voor het aantal waarvoor je kookt gehakt erin en daarover doe je prei (kun je ook inschatten) en daarover kerriesaus.. weet niet of ze het daar hebben maar je kunt dan ook melk met kerriepoeder en wat peterselie doen denk ik. hieroverheen nog een laagje aardappeltjes en dan die kerriesaus er pas over doen.je kunt voor een nog lekkerdere smaak nog wat kaas over de aardappeltjes doen bovenop.
    Hopelijk is het een beetje duidelijk haha T is in ieder gehal heerlijk!
    Mochten ze daar STOM TOEVALLIG een jan linders hebben dan koop je van honig de verpakking prei oven schotl en wijst de rest zich vanzelf haha..

    Nou succes met koken en we horen wel of het gelukt is ;)

    Groetjes!

  • 31 Mei 2010 - 09:59

    Tim:

    Siebe, leuk om te lezen dat de tijd zo snel voorbij vliegt.

    Ik heb een ook nog een leuk recept, voor de kinderen en misschien voor de hond:

    Pannekoek met ijs. (Engels: pencakes with icecream)

    Ingrediënten:
    -125 g tarwemeel
    -2 eieren
    -Snufje zout
    -1/3 l volle melk
    -30 g gesmolten boter
    -Plantaardige olie of boter voor het bakken
    -Eventueel 1 eetlepel suiker (voor zoete
    pannenkoeken)
    - Halve liter schepijs (bijv. vanille)

    Bereiding:

    Zeef het meel in een kom
    Maak een kuiltje in het midden en breek de eieren erin
    Voeg er voor zoete pannenkoeken de suiker bij
    Meng alles goed door en voeg er het zout en 5 el melk aan toe
    Meng het verder met een spatel en voeg beetje bij beetje de rest van de melk er aan toe
    Meng er als laatste de gesmolten boter door
    Bedek de kom met een theedoek en laat het een half uur rusten
    Verhit wat olie of boter in een koekenpan
    Verdeel een dunne laag beslag over de bodem door de pan in alle richtingen schuin te houden
    Bak de pannenkoeken op een matig vuur
    Draai de pannenkoek om zodra de rand begint te kleuren en bak ook deze kant goudbruin.

    Tenslotte doe je in het midden van de pannekoek 3 bolletjes schepijs en rol je de pannekoek op.

    Siebe, dit is een moeilijk uit te voeren recept, maar als het je lukt zal je gezin dit heeel lekker vinden.

    Groetjes en succes!

  • 01 Juni 2010 - 09:59

    Jos En Petra:

    Hoi Siebe,
    Je hebt recepten genoeg,maar of je in Guernsey dit allemaal kunt kopen? Vraag anders aan je pap en mam of ze het een en ander mee kunnen nemen, dan kun je de recepten een volgende keer in ieder geval uitproberen.
    Het weer is hier niet veel beter, maar eind van de week wordt het warmer en zonniger.

    Groeten uit Lomm

  • 01 Juni 2010 - 16:55

    Pap En Mam:

    Hoi Siebe,

    De haes al aardig wat keus, allein jammer des ze neet alles kins kriege dao. Zal dich nog wat doormaile, misschien det dao wat beej zit.
    Begint now op te scheete, we kenne os spulle al bijna pakke.
    Vuul succes met kooke en hopelik smak 't ein bietje.

    xxx
    Pap en mam

  • 02 Juni 2010 - 21:20

    Gertie:

    Hallo Siebe,

    Wie is het koake gegaon vandaag? En wat hesse gemaakt?

    Groetjes x Gertie

  • 02 Juni 2010 - 21:31

    Siebe Munten:

    hoi gertie!

    bedankt voor recept.
    heb wortelenstampot gemaakt en vonden ze ook nog eens lekker dus is goed!

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Verenigd Koninkrijk, Londen

Stage in Guernsey

Recente Reisverslagen:

22 September 2010

Ben weer thuis

20 September 2010

Het is voorbij!!

09 September 2010

Nog even genieten!

26 Augustus 2010

Nog minder dan een maand!

11 Augustus 2010

De laatste weken breken aan!
Siebe

Actief sinds 09 Maart 2010
Verslag gelezen: 179
Totaal aantal bezoekers 23266

Voorgaande reizen:

20 April 2010 - 21 September 2010

Stage in Guernsey

Landen bezocht: