En dan zit je al bijna op de helft!! - Reisverslag uit Londen, Verenigd Koninkrijk van Siebe Munten - WaarBenJij.nu En dan zit je al bijna op de helft!! - Reisverslag uit Londen, Verenigd Koninkrijk van Siebe Munten - WaarBenJij.nu

En dan zit je al bijna op de helft!!

Door: Siebe

Blijf op de hoogte en volg Siebe

20 Juni 2010 | Verenigd Koninkrijk, Londen

Hoi!!

Na 2 en halve week eindelijk weer eens een verslagje vanuit Guernsey!

Afgelopen 2 en halve week is er weer veel gebeurd mijn ouders zijn hier geweest. Ik weet niet meer precies hoe en wat welke dag. Dus ik van het een beetje samen wat ik met mijn ouders gedaan heb enz.

Toen mijn ouders aankwamen met de boot, natuurlijk zo als gewoonlijk weer met condor ferries anderhalf uur vertraagd, zijn we naar hun hotel gegaan. Peninsula hotel sliepen ze in. Toen ze daar ingechekt hadden zijn we eerst naar mijn gastfamilie gegaan. Daar zagen zij ook voor het eerst waar ik de hele stage verbleef. Maar omdat ze het druk hadden, hadden ze maar afgesproken om een andere keer op de koffie te komen. Of ja op de koffie hier drinken ze geen koffie volgens mij alleen thee. Toen die avond zijn we naar het Cobo Bay restaurant gegaan en hebben we daar heerlijk gegeten en lekker bij geklets. Na het eten zijn we naar hun hotel gegaan en hebben nog even aan de bar gezeten.

De volgende dag ben ik met pap eerst s'morgens naar Herm geweest. Mam was zeeziek maar ze komt nog terug in augustus en kan ze het dan zien. Pap wou het ook graag zien dus hebben we besloten om voor 2 en een half uur naar Herm te gaan. Toen we terug kwamen gingen we eerst naar de Little Chapel. Een heel klein kappeltje allemaal gemaakt van schelpjes. Het regende toen jammer genoeg ook. Daarna zijn we lekker gaan eten in Guernsey Pearl. Dat is een museum en een winkel met sieraden en daar kun je heeeeerlijk eten! Heb daar al mijn favorite sandwich. Sandwich met bacon en gesmolte kaas erop.

Ook zijn we de dag erna naar Lihou Island geweest. Dat is een eiland waar je alleen met eb heen kunt lopen. Dus we waren er op het juiste tijdstip maar het was nog best nat dat pad. En ik lachte me kapot toen ik een man zag lopen met sandalen en sokken aan. Hij heeft helaas het eiland niet kunnen halen en vroegtijdig terug moeten keren. Het was een mooi eiland daar met veel vogels die daar broeden. Ook toen we van het eiland af liepen dacht ik fijn een droge weg te vinden maar nee! opeens stond ik 30 cm in het water. Had het dus verkeerd met die weg. Achjaa voel ik me ook hoe die man met zijn sandalen zich voelde.

Daarna zijn we nog naar zo'n saai museum geweest over schepen waar een man ons om probeerde te kopen maar pap en mam trapte er natuurlijk weer in. Dan kon je een dag later voor een wat goedkopere prijs naar het kasteel. Maar wat bleek de dag erna dat je gratis binnen kon daar. We zijn ook nog die avond naar de pub gegaan en lekker wat gedronken. Ook zijn we nog naar hele mooie uitzichten op het eiland geweest. Bij het jerbourg punt was ik helemaal naar onder gelopen om te kijken of ik daar het bankje van meneer Kluyver kon vinden maar nee dat was het niet. Dus moest ik weer helemaal omhoog en dat was niet zo'n pretje. Verder moest ik die dag ook nog werken en hebben mijn ouders zelf wat gedaan. Toen moeste ze alweer weg helaas en was ik weer zonder ze op het eiland. Het was heel gezellig pap en mam en ik zie jullie snel weer!! Pap heb je al met Gert-Jan over gehad over met de motor komen? haha!!

En ik heb ook nog gewerkt afgelopen 2 weken hoor.

Maar eerst hebben we ook nog een diner gehad met Meneer Kluyver. Dat is de meneer uit de school van Apeldoorn die mij heeft geholpen met mijn stage. We hadden dus een etentje met hem en andere nederlandse studenten. Die ik alleen 2x had gezien op informatie avonden.

Maar ik had al op vliegveld 2 nederlandse studentes gezien die daar werken als grond-stewardess. Dus met hun had ik ook afgesproken op de scooter parkpeerplaats voor naar restaurant te gaan. Stefany en Juliet zijn hele aardige meisjes die me ook heel goed opgevangen hebben hier! Het was gezellig die avond en de dinsdag erna zouden we weer gaan eten met de groep.

Ook ben ik met die 2 zondag wat gaan drinken in de kroeg met Stefany en Juliet. Het was heel gezellig maar er waren ook mensen uit een land uit het oosten. Ze spraken gebrekkig duits en waren behoorlijk dronken. Ze kraamde veel onzin uit en we hebben hard gelachen toen. Uiteindelijk zijn ze eruit gestuurd.

Afgelopen maandag had ik niet een al te drukke dag en moest ik even naar het vliegveld en de haven toen voor aankomsten.

Die disndag erna was ik heel druk. Ik was hele dag bezig met vluchten afhalen en uiteindelijk de laatste ging het mis. Ik moest een Nederlandse man ophalen maar nee hij kwam niet opdagen. Ik naar Blue Island check in desk. En ja hij had ingechekt. Dat was wel heel gek dus ik hotel bellen. Nee we hebben geen boeking van hem zeide ze dat was gek. Wat bleek uiteindelijk hij was me dus voorbij gelopen. En dacht wel even met koffer naar het hotel te lopen. Het was een ander hotel dan dat ik op de lijst had. En hij had er 2 uur over gedaan. Daar kwam ik dus achter woensdagmorgen om 9 uur op mijn vrije dag. Dus moest ik op mijn vrije dag naar het hotel toe om zijn tickets te geven. Dinsdagavond hebben we ook nog afscheiddiner gehad van meneer Kluyver hij ging dag erna verder met zijn stagebezoeken.

Woensdag had ik dus lekker vrij. Op de morgen naar dan. Ik heb die dag lekker dvd gekeken en de wedstijden van het WK gezien. In de avond had ik mijn eerste wedtrijd hier met mijn team hier. We moesten tegen een heel slecht team. We speelde hetzelfde als het Nederlands elftal en de eerste helft stond ik rechtsmidden. Ik speelde niet al te goed vond ik zelf maar ik scoorde wel een goal de 3-0. Ik kwam alleen voor de keeper en met een Siebe schaar speelde ik de keeper uit. Dat was tevens ook de ruststand. Na rust scoorde we nog 3x en wonnen met 6-0. Ik werd na rust even 10 minuten gewisseld en kwam daarna erin als Mid mid. Na de wedstrijd kreeg ik nog de complimenten van de trainer.

Donderdag had ik lekker geen vluchten maar ben ik wel even naar kantoor gegaan om mail te cheken. En daarna even naar stad om wat spulletjes te kopen. Oh ja ben ook nog vorige week naar de kapper geweest. Ben nu helemaal kaal. Nee grapje, gewoon weer lekker kort zoals normaal haha.

Vrijdag was een hele hele drukke dag voor mij. Ik begon in kantoor met alles klaar maken voor het weekend. Daarna had ik een vlucht en die mensen ben ik meteen gaan bezoeken. Natuurlijk weer niet zonder problemen. Mensen hadden een kamer met zeezicht besteld maar hadden het niet. En daarna moest ik nog naar de haven mensen afhalen. De boot was vertraagd tot half 11 en was dus zeer vervelend.

Tip voor mensen die ooit met condor ferries reizen: Reken altijd op zo'n 2 uur vertraging.

Gisteren was weer de zaterdag in de morgen de vluchten gelukkig ging het zonder al te veel problemen. Daarna heb ik lekker Nederland gekeken thuis met Opa. In de avond had ik in mijn eentje 28 mensen die af moest halen. Ging gelukkig allemaal goed. Daarna nog wat bezoekjes en om 10 uur nog een groep van 22 mensen in de haven. En die leider van die groep was verschrikkelijk. Ik kom al extra om 10 uur naar de haven voor hun en ging ze ook nog greken waarom krijgen we nu onze tickets pas. Ja kan ik toch niks aan doen is mij als opdracht gegeven. En daarna wilde ze dat ik persee de buschauffeur helpte met bagage. Daar zijn mannen toch voor zei ze. Nou ja wat aardig he.

En vandaag kon ik lekker uitslapen of ja om 8 uur belde er mensen ze wilde fiets huren. Dat heb je he als reisleider. Verder vandaag niet veel gedaan. En om 4 uur kwam ik erachter dat ik een vlucht was vergeten omdat het een late boeking was en niet in mijn agenda stond. Dus ik helemaal in de stress naar het hotel toe van hun. En gelukkig was alles oke, ze hadden nog niet eens op me gerekend. Daarna snel even wat zaakjes regelen en wat tickets brengen naar hotels. En daarna snel naar haven want oooh wat een wonder de boot was 10 minuten te vroeg. Toen ik daarmee klaar was even naar huis eten en daarna naar vliegveld. De vlucht was goed optijd en de mensen kwamen maar niet. Kwam er opeens een koppetje om het hoekje. Zei hij: Onze bagage is beschadigd. Dus ik denken oh nee is alles eruit enzo. Maar toen kwam hij er eindelijk aan. Ik vroeg zo waar is het beschadigd dan. Hij zei daar zie je het niet. Ik zo daar. En van binnen schoot ik in de lach. Het was een klein scheurtje wat je nog niet eens goed kon zien. Hij eiste een schadevergoeding van Fly Be.

Morgen heb ik het niet al te druk maar de rest van de week wel. Het seizoen begint langzamerhand te starten. Ik zal volgende week zondag proberen weer een verslag te schrijven.

Hier nog wat foto's van samen met mijn ouders: http://picasaweb.google.com/113429780604205159919/OudersHier#

Groetjes Siebe!!!

  • 20 Juni 2010 - 21:53

    Maud:

    Siebe,

    Wat leuk om te lezen dat je het zo goed hebt.
    Ga vooral zo door. Ik ben trots op je!

    Spreek je vast snel weer op msn.

    Xx Maud

  • 20 Juni 2010 - 21:54

    Juul!:

    heej siebe:D

    Wat een leuk verhaal en wat doe je veel verschillende dingen als reisleider. Ik vind het echt erg leuk en je moet me even vertellen waar dat eilandje is waar je alleen op kan komen als het eb is!

    Maar zondag lekker uit eten en naar Herm met z'n 3en! heb er zin in!

    liefs xx Juul

  • 20 Juni 2010 - 22:50

    Pascal:

    doe de siebe schaar!!! zeker siebe!! vuul succes nog verder we spreke os weer!!
    groete van alle jonges hee!! en natuurlijk van die ouk huul vuul plezeer en succes!!
    Haije neafke!!

  • 21 Juni 2010 - 06:56

    Pap En Mam:

    Hé Siebe,

    Eindelik weer ein verslaag van dich! We vonde 't hiel leuk um dich weer ens te zeen, en we hebbe genaote van de daag op Guernsey. Zeker umdet we osse privé-reisleider hadde. We weite now des ze dao good zits, ein fijn gasgezin en un leuke werkplek hes, en ein eiland met hiele moeie plekskes.
    Dus as d'r nog emes die richting oet geit: de reisleider kinne we van herte aanbevele.
    Succes met de drukke tied dae now kump, en tot gauw.

    xxx
    Pap en mam

  • 21 Juni 2010 - 08:44

    Jordi:

    Hey siebe,
    en is ut nog ein bietje gezellig daor?
    al bijna op de helf!
    geit snel..
    we spreake os;)

  • 21 Juni 2010 - 15:15

    Tim:

    Zeer netjes meneer Munten. Goed om te lezen dat je het leuk hebt daar. Tijd gaat ook snel zo te zien. Veel succes/plezier verder.

    Groetjes

  • 21 Juni 2010 - 19:44

    Jos En Petra Lomm:

    Mooie omgeving daar. En de boten die daar op het droge liggen. Zeker wachten tot het weer vloed wordt. De "Siebe" schaar. Effe opnemen en op you tube zetten. Wordt zeker een "wereld" hit. Als het seizoen langzaam begint te starten, zal je wellicht niet meer zoveel vrij hebben. En komen er meer Duitsers. Geniet maar verder van je stage.

    Gr. Jos en Petra...

  • 23 Juni 2010 - 16:50

    Familie Lucassen:

    Ha Siebe,

    Wat leuk zo'n dagboek. En hartstikke fijn dat je het zo naar je zin hebt. Je zult nu wel perfect Engels spreken of is je Duits toch beter met al die Duitse gasten.

    Groet, Noud, Marianne, Manon en Anouk

  • 25 Juni 2010 - 08:26

    Simone:

    Neefje!

    Wat leuk dat je met jou ouders een fijne tijd hebt gehad! Veel gezien lees ik.

    En met werken ook weer druk, nja je verveeld je in ieder geval niet haha ;)

    Veel succes de komende weken en tot het volgende bericht!

    Groetjes Simone

  • 26 Juni 2010 - 13:03

    Gertie:

    Ha Siebe,

    Weej zien jaommer genog auch wir teruk van vakantie. De hebs wel wir vanalles meigemaakt die 2 weeke. Van de Siebeschaar heb ich nog noeits gehuurd, maar ja de wets ich geef niks um voetbal. Maar det is ein woord desse zelf verzonne hes. Fijn desse leuke daag met pap en mam gehad hes. Ich verheug mich auch al um in augustus te komme met mam, want auch de foto's zeen der erg mooi oet! Noa die kapel wil ich auch waal, maar det zeen we den waal.
    Ich mot dich auch heel veul groetjes doon van Piet.
    X Gertie

  • 26 Juni 2010 - 20:12

    Cynthia:

    vind t eg super dat je tdaar zo leuk hebt ga zo door!

    xx

  • 26 Juni 2010 - 22:08

    Piet:

    hey Siebe, die Siebe schaar is die vergelijkbaar met piet's steekpaas????????

  • 27 Juni 2010 - 21:21

    Gert-Jan :

    Hallo Siebe,

    Ik heb het er inderdaad over gehad, en kom binnenkort met je pa met de motor naar Guernsey. Als jij ervoor zorgt dat ons biertje koud staat, dan praten we weer helemaal bij.
    Groetjes, en tot over een kleine 3 weken.

  • 29 Juni 2010 - 19:42

    Tineke:

    hoi siebe ik heb de foto s gezien van pap en mam. wat een mooi eiland zeg. fyn dat het je goed bevalt. hoef ik me daar geen zorgen over te maken. joep van simone heeft nu ook een eigen stekkie dus simone ben ik ook voor 80% kwyt. de boys hebben begin juli voor langere tyd stage. nou ja vergeleken met jouw tyd is dat een peulenschilletje. wordt het wel erg stil hier. nou het gaat je goed en tot schryvens. gr. tineke

  • 14 Juli 2010 - 18:21

    Familie Lucassen:

    Hey Siebe, wat maks dich mich now? Gen verslaag mier. Genne tiëd? Genne zin? Ut zal wal ut iërste zien. Wal leuk um te laeze wie ut dich vergeit dus as dich waer örges un gaetje zues um te schrieve... Gaer.
    Groetjes van Noud, Marianne, Manon en Anouk

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Verenigd Koninkrijk, Londen

Stage in Guernsey

Recente Reisverslagen:

22 September 2010

Ben weer thuis

20 September 2010

Het is voorbij!!

09 September 2010

Nog even genieten!

26 Augustus 2010

Nog minder dan een maand!

11 Augustus 2010

De laatste weken breken aan!
Siebe

Actief sinds 09 Maart 2010
Verslag gelezen: 294
Totaal aantal bezoekers 23271

Voorgaande reizen:

20 April 2010 - 21 September 2010

Stage in Guernsey

Landen bezocht: